خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد:

صدور ۲۵۰۰ تن محصول چاپی از استان قزوین به کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۷۹

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: صنعت چاپ و بسته بندی استان علیرغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان بسیار فعال بوده و در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول چاپی از قزوین به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه در بازدید از چند واحد تولیدی به مناسبت روز ملی صنعت چاپ در شهرک صنعتی کاسپین، افزود: صنعت چاپ از دو منظر هنری و فرهنگی و از جنبه صنعتی قابل بررسی است و زبان گویای تولید و صنعت کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر صنعت چاپ و بسته بندی در بخش صنایع فعال نباشد، بسیاری از محصولات تولیدی را نخواهیم داشت و بازار بسیاری از تولیدات نیز از دست خواهد رفت.

اسماعیلی گفت: امروز هنر چاپ از جایگاه ویژه‌ای در سطح تولید و صنعت کشور برخوردار است و با توجه به این موضوع، باید برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنیم.

وی افزود: هم اینک ۱۴۴ واحد چاپی در استان قزوین فعالیت دارند و قزوین از استان‌های پیش‌رو در عرصه چاپ و بسته بندی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه این صنعت با ۲ وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است باید با هماهنگی و همکاری بیشتر برای حمایت از این حوزه اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه چاپ و بسته بندی استان قزوین با شیوع کرونا آسیب بسیار زیادی دید و تاکنون ۵۲ واحد در سامانه کارا ثبت نام کرده و تعدادی موفق به دریافت تسیهلات شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز