خبرگزاری کار ایران

در عملیاتی از سوی نیروهای هلال احمر؛

خواهر و برادر گردشگر در دره ویژدرون ایلام از مرگ نجات یافتند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۵۶

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در عملیاتی توسط نیروهای هلال احمر این استان، دو نفر از گردشگران غیربومی در در دره ویژدرون از مرگ نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر علی اکبری گفت: دیروز و در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (شماره ۱۱۲) مبنی بر مصدوم و مفقود شدن یک خواهر و برادر در دره ویژدرون که از افراد غیر بومی و به همراه گروهی از گردشگران به این دره ورود کرده بودند، بلافاصله دو تیم واکنش سریع و کوهستان این جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این عملیات که از صبح دیروز آغاز شد نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از طی مسافتی سخت و صعب العبور در دره ابتدا موفق به یافتن فرد مفقودی شده و با ادامه عملیات جستجو در ساعات میانی شب به فرد مصدوم که دچار شکستگی از ناحیه مچ پا شده بود دسترسی پیدا کردند و اقدامات اولیه امدادی را بر روی وی انجام دادند.

علی اکبری ادامه داد: به دلیل شرایط سخت حاکم بر دره و تاریکی هوا امکان انتقال مصدوم به بیرون دره میسر نبود و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به ناچار و در شرایطی بسیار سخت شب را در دره سپری کردند و کار انتقال مصدوم به صبح روز دوشنبه موکول شد.

وی افزود: در آغازین ساعات صبح روز دوشنبه دهم شهریور ماه و با روشن شدن هوا مرحله دوم عملیات برای انتقال فرد مصدوم به بیرون دره آغاز و نجاتگران این جمعیت با کمک تیم پشتیبان اعزامی به دره، توانستند بعد از ظهر مصدوم را با استفاده از تجهیزات نجات از مسیر خروجی دره منتهی به روستای گلان از توابع بخش صالح آباد شهرستان مهران به بیرون دره منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز