خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی در تولید قفس‌های پرورش ماهی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۴۹

استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران گفت: لازم است از مشارکت و توانمندی شرکت های داخلی که ظرفیت خوبی در تولید قفس‌هایی با استفاده از فنآوری های نوین برای پرورش ماهی دارند، بهره مند شد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گیلان در حوزه آبزی پروری اظهار داشت: تقویت فعالیت هایی همچون توسعه استخرهای کوچک خانگی و طرح های اشتغالزای روستایی موضوعی مهم است که باید به آنها توجه شود.

وی به تجربه های اخیر پرورش ماهی در قفس در گیلان اشاره و اضافه کرد: باید با استفاده از فنآوری های جدید نسبت به حل مشکلات این بخش اهتمام داشت و از مشارکت و توانمندی شرکت های داخلی که ظرفیت خوبی در تولید قفس برای پرورش ماهی با تکیه بر دانش روز دارند، بهره مند شد.

وی پرورش ماهی در قفس را جزو طرح های اقتصادی مقاومتی عنوان کرد که افزایش بهره وری به همراه دارد و گفت: می‌توان در پهنه های کوچک پرورش ماهی در قفس را با بهره‌گیری از فناوری های جدید توسعه داد و اشتغال و اقتصاد استان را بهبود بخشید.

استاندار گیلان افزود: اگر تسهیلات ارزان قیمتی که دولت همه ساله برای توسعه اشتغال روستایی تخصیص می دهد و تا پایان برنامه ششم ادامه دارد، افزایش یابد؛ می توان در جهت توسعه فعالیت های آبزی پروری نیز اقدامات بهتری به انجام رساند.

وی بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و پشتیبانی از آنها در جهت توسعه فعالیت های آبزی پروری در استان را امری مهم خواند و گفت : این بخش از تولیدات جذابیت های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد که علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال ، موجبات توسعه اقتصادی کشور را محقق می کند.

زارع با اشاره به سوابق درخشان گیلان در حوزه فعالیت های پژوهشی و تحقیقات شیلاتی ، تأکید کرد که بودجه ای مناسب برای اجرای پژوهش های مرتبط در این بخش اختصاص یابد.

تقدیر وزیر جهاد کشاورزی از استاندار گیلان / گیلان از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه های شیلاتی است

نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران نیز گفت: گیلان به سبب برخورداری از نیروی انسانی متخصص و بهره مندی از چرخه کامل تولید در حوزه های کشاورزی و شیلات، در زمره استان‌های پیشرو محسوب می شود.

وی گیلان را از استان‌های پراهمیت و مولد در حوزه شیلات معرفی و اضافه کرد: میزان ذخایر استان در بخش های مختلف شیلاتی از جمله ماهیان گرمابی، سردآبی ، خاویاری و زینتی وضعیت خوبی دارد.

خون میرزایی استان گیلان را از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه های شیلاتی خواند و افزود: باید سرمایه های ارزشمند شیلاتی گیلان به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان در دریا گفت: باید نسبت به کنترل وضع موجود و اجرای اقداماتی مناسب در جهت افزایش تولید بچه ماهی بکوشیم.

رئیس‌سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت دریای خزر در حوزه شیلاتی اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که سرعت رشد بچه ماهی در دریا بیشتر از استخر است از این رو می‌توان با افزایش قفس‌های دریایی و توسعه پرورش ماهی در قفس در امر آبزی پروری اقدامات موثرتری را به انجام رساند.

وی گفت : گیلان ظرفیت تکثیر بچه ماهی به میزان 40 تا 50 درصد کل کشور را دارد که لازم است به این ظرفیت مهم توجه شود.

رئیس‌سازمان شیلات ایران در خاتمه این دیدار، لوح قدردانی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از زارع استاندار گیلان به سبب اقدامات ارزشمند در توسعه فعالیت‌های شیلاتی که گامی در مسیر پایدار بخش کشاورزی استان محسوب می شود، را به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز