خبرگزاری کار ایران

تعطیلی ۱۰۰ مدرسه غیردولتی به دلیل فشارهای اقتصادی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۳۱۲

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ مدرسه غیر دولتی در این استان به دلیل فشارهای اقتصادی برای سال تحصیلی جدید مجوز توقف فعالیت گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۱۴۰۰ مدرسه غیردولتی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰۰ واحد به دلیل فشارهای اقتصادی برای سال تحصیلی جدید مجوز توقف فعالیت گرفتند.

وی ادامه داد: توقف فعالیت به معنای باطل شدن مجوز فعالیت آنها نیست و این مدارس ظرف دو سال مهلت فعالیت مجدد دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل عواملی از جمله افزایش شهریه مدارس غیردولتی، احتمال مجازی بودن آموزش‌های سال تحصیلی و عدم بازگشت شهریه‌های مربوط به برنامه‌های فوق برنامه این مدارس به والدین، تا حدودی انگیزه ثبت نام در مدارس غیردولتی در بین والدین را کاهش داده است.

وی افزود: به این ترتیب تاکنون میزان ثبت نام در مدارس غیردولتی نسبت به پارسال پنج درصد کمتر شده است.

خدابنده با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان ثبت نام قطعی شده‌اند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شمار دانش‌آموزان این استان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: کم و کیف برگزاری سال جدید تحصیلی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ بر اساس وضعیت هر استان از نظر شیوع بیماری و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بر این اساس نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید در هر استان و شهرستان بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به ترتیب به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه اعلامی از نظر کم و کیف برگزاری کلاسها در سال جدید به استان و به تفکیک شهرستانها اعلام نشده است، ادامه داد: آمادگی و انعطاف از نظر سازگاری با شرایط برگزاری سال جدید تحصیلی در استان وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رییس ستاد پروژه مهر استان نیز در این نشست گفت: سال تحصیلی جدید در این استان با شعار سلامت جویی، مهارت ورزی و تحول آفرینی آغاز می‌شود.

رضا صابری افزود: بر این اساس تامین سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به عنوان اولویت اصلی قلمداد می‌شود و به همین دلیل امسال کمیته سلامت و بهداشت به عنوان یکی از کمیته های ستاد پروژه مهر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: ۱۵ شهریور ماه همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس استان حتی در شرایط قرمز، مراسم نمادین بازگشایی مدارس با حضور عوامل اجرایی و معلمان هر مدرسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز