خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز عنوان کرد:

دستگاه های فرهنگی تقریبا در شهر تعطیل هستند/کمیسیون فرهنگی شورا از هدف گذاری فرهنگی جا ماند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۲۶۵

سخنگوی شورای شهر شیراز بیان اینکه دستگاههای فرهنگی تقریبا در شهر تعطیل هستند، گفت: قاطعانه می‌گویم تمام بار و فشار برنامه‌های فرهنگی شهر بر دوش شهرداری گذاشته شده است.هر دستگاه فرهنگی برای انجام هر کاری به سراغ شهرداری می‌آید.

به گزارش ایلنا، سعید نظری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ارائه گزارش عملکرد باید دید شورا را در چه شرایطی تحویل گرفته‌ایم، گفت: زمانی که شورای پنجم شروع به کار کرد، قیمت دلار و ارتباطات بین‌المللی در شرایط متفاوتی قرار داشت و شهرداری دارای بدهی سه تا چهار هزار میلیارد تومانی بود که بیش از دو هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک شهر بود.

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شیراز طی سه سال گذشته نتوانسته به هدفگذاری فرهنگی انجام شده، برسد و در تلاشیم سال آخر فعالیت شورا، با بهره مندی از نیروهای تازه نفس و با برنامه به سمت اقدامات هدفمند فرهنگی و زیرساختی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مفاهیم توسعه در شهرداری بتن محور و سازه محور و مبتنی بر ساخت پل و زیرگذر بود. شورای پنجم با رویکرد انسان محوری، تغییر مفهوم توسعه در شرایط پسا مدرن را در شهرداری در دستور کار خود قرار دارد.در این راستا عدالت محوری، حفظ محیط زیست، انسان محوری، شفافیت، مبارزه با فساد در دستور کار شورا قرار گرفت تا در بدنه شهرداری جاری و ساری شود و خوشبختانه امروز در مجموعه شهرداری، این علقه به مفاهیم حاکم شده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز تصریح کرد: در بحث شفافیت و مبارزه با فساد نیز شورا لوایح خوبی داشته هر چند منافع درونی و بیرونی شهرداری درون و برون سیستم حاکمیتی و حتی افکار عمومی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کرد اما سنگ بنای آن گذاشته شد و در این راستا سه کمیته شکل گرفته که به دنبال شناسایی مبادی فساد، ساده سازی فرمول محاسبه عوارض و صدور پروانه و بازخوانی طرح تفضیلی است.

وی افزود: طرح تفضیلی، قوانین پیچ در پیج و راه‌های فرار رو به جلو ی عقب برای فساد بازگذاشته است، لذا امروز شورا در تلاش است با شناسایی گردنه‌های بروکراسی در شهرداری به دنبال حل و فصل مسائل و جلوگیری از هرگونه فساد شود. در عین حال بر روی افزایش کیفیت سرمایه انسانی در کنار کاهش فساد، سرمایه گذاری خواهیم کرد.

نظری بیان کرد: در بحث تحقق درآمدهای شهرداری، پیش بینی می‌شود بودجه ٤ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی شهرداری تا پایان امسال محقق شود اما با توجه به افزایش بسیار بالای نرخ تورم، شهرداری در هزینه کردها با این درآمدها مشکل خواهد داشت.

نظری خاطرنشان کرد: در بحث دوچرخه هوشمند بیدود نیز متن قرارداد بر روی سامانه شفافیت شورا قرار گرفته و آماده بهره مندی از هرگونه نظر حقوقی هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز