خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خبر داد:

برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۲۶۳

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان ضمن فراخوان از مبتکران، مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان در برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست با هدف ورود فناوری‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به کسب‌وکارهای روستایی و افزایش درآمد این مشاغل به منظور رونق زندگی در روستاها و‌ جلوگیری از مهاجرت به شهرها، تصریح کرد: این رویداد، هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا سمنان، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته  امداد استان سمنان، تصریح کرد: معاونت اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال جهش تولید، رویداد ملی صنایع روستا دوست را باهدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه ی اشتغال در مناطق روستایی به‌منظور تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در این مناطق و  نیز حمایت از مخترعین و صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این عرصه برگزار می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با رویکرد تقویت اشتغال مددجویان روستایی، افزایش بهره‌وری در عرصه اشتغال روستایی اجرا می‌شود و ثبت‌نام آن از تاریخ 99/05/25 لغایت 99/07/25 میسر است.
وی با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد، تصریح کرد: مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که دارای ایده و خلاقیتی جدید برای کسب ‌و کارهای روستایی هستند، محصولات یا ایده‌های صنعتی با ویژگی‌های صنعت روستا دوست می‌توانند طرح خود در سامانه رویداد به آدرس www.emdad.ir ثبت کنند.
وی درآمد پایین را از عوامل بی‌انگیزگی روستائیان برای تداوم کسب‌وکارهای روستایی و مهاجرت آنان به شهرها دانست و یادآور شد: بر این اساس کمیته امداد در تلاش است با ورود دانش و فناوری‌های نوین به کسب‌وکارهای روستایی، میزان بهره‌وری مشاغل روستایی و سطح درآمد روستاییان را بالابرده و علاوه بر آن، انگیزه‌ای برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تداوم فعالیت در مشاغل فعلی را افزایش دهد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با برشمردن ویژگی‌های صنعت روستا دوست، تصریح کرد: همه محصولات نوآورانه، دارای فناوری ساده و قابل پشتیبانی در روستا و اجرای طرح‌هایی که در مقیاس کوچک روستایی مقرون‌به‌صرفه باشد، شامل این رویداد می‌شود.
علیرضا خدابنده به جوایز مشارکت در این مسابقه بزرگ اشاره کرد و گفت: مزایای این رویداد شامل جوایز نقدی برای سه طرح برتر، نمایش محصولات در نمایشگاه بین‌المللی و معرفی محصولات به بازارهای هدف هست.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های منتخب، سرمایه‌گذاری توسط کمیته امداد یا سایر شتاب‌دهنده‌های حاضر در نمایشگاه و امکان اجرای آزمونه‌ای طرح از دیگر مزایایی است که به شرکت‌کنندگان در این رویداد اعطاء می‌گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز