خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

پارسیلون نماد صنعت فاخر لرستان بوده ولی اکنون نماد شکست استان است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۲۱۳

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به اینکه پارسیلون نماد صنعت فاخر لرستان بوده ولی اکنون نماد شکست استان است، گفت: خبر تبدیل استان به مرکز دفع پسماندهای صنعتی سایر استان‌ها صحت ندارد.

به گزارش ایلنا، مهرداد ویسکرمی در جلسه مجمع نمایندگان با استاندار و نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: پارسیلون نماد صنعت فاخر استان لرستان بوده و اکنون نماد شکست استان است.

وی گفت: علاوه بر تکمیل پروژه‌هایی که در طرح‌های پیشنهادی دولت آمده، ما باید حداقل یک پروژه بزرگ دیگر برای خرم‌آباد و چگنی تعریف کنیم تا برای آینده افق روشنی داشته باشیم.

ویسکرمی تصریح کرد: این شایعه که بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند لرستان قرار است به مرکز دفع پسماندهای صنعتی سایر استان‌ها معرفی شود را رد می کنیم و اعلام کنیم که این خبر صحت ندارد و کسی جرأت این کار را ندارد، و ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که تکلیف پسماند صنعتی‌مان روشن نیست و برخی واحدهای تولیدی به همین دلیل تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: در راستای صنعتی شدن استان باید به فکر دفع پسماندهای صنعتی استان باشیم که حتماً باید جوانب زیست محیطی آن را در نظر گرفت و مسائل مختلف رعایت شود و به دور از جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای بایستی فکر اساسی به حال این امر کنیم؛ البته شرط اساسی این است از ورود پسماندهای سایر استان‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کارخانه سیمان خرم آباد قربانی مشکلاتی مابین مدیرعامل و شریک خود شده است، ای کاش زودتر از فکری به حال این کار می‌شد و امیدواریم با همکاری دیگر نماینده خرم آباد و استاندار فکری اساسی برای آن کنیم.

وی گفت: متاسفانه تخصیص آب لرستان بعد از سیلاب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر جلسات مجمع نمایندگان برگزار نشود و ما نمایندگان با مسئولان همدل نباشیم، مشکلاتی مانند آب لرستان که در سال ۹۰ (۹۰۷ میلیون مترمکعب) تصویب شده بود و در سال ۹۸ به (۶۷۷ میلیون مترمکعب) کاهش پیدا کرده است اتفاق می‌افتاد گفت: عجیب است با توجه به سیل سال ۹۷ میزان تخصیص آب ما افزایش پیدا نکرده است که هیچ کمتر شده است که با کار کارشناسی باید آن را پیگیری کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی استاندار لرستان، مانند دیگر استانداران قبلی در اواخر خدمت خود خوب است یک یادگار به جای بگذارد که پیشنهاد بنده این است که گلوگاه خیابان انقلاب (بعد از پل پیروزی) را به صورت کامل به خیابان انقلاب متصل سازد که کار دشواری نیست.

وی با اشاره به اینکه شیلات سپیددشت باید حمایت شود تا طبق ماده ۲۷ به سرمایه گذار واگذار شود و طی یکی دو سال آینده شاهد شکوفایی این صنعت مهم پرورش آب زیان و رونق کشاورزی باشیم گفت: راه آهن دورود- خرم آباد – اندیمشک را بایستی به صورت نقطه زن پیگیری کنیم، مانند مشکل بیمارستان مهرگان با بانک ملت که برطرف شد و بقیه طرح‌های نیمه تمام و غیر فعال استان را با موفقیت فعال کنیم و به پایان برسانیم.

ویسکرمی با اشاره به اینکه جلسه معاون اقتصادی استاندار با سرمایه گذار هتل صخره‌ای به نتیجه‌ای نرسید افزود: باید جلسه ای با حضور شخص استاندار، سرمایه گذار و بنده برای حل این مشکل برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز