خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرداد:

فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش مجازی برای ۸۶ درصد دانش آموزان استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۱۵۸

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش مجازی برای ۸۶ درصد دانش آموزان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی واقعی در نشست تخصصی شورای معاونان این اداره فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش مجازی برای ۸۶ درصد دانش آموزان کل با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور افزود: سال تحصیلی با اعلام ستاد ملی کرونا در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز آغاز به کار می‌کند.

واقعی افزود: در وضعیت سفید دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس‌ها حاضر خواهند شد، در وضعیت زرد کلاس‌ها به صورت یک روز درمیان و با نیمی از ظرفیت و در وضعیت قرمز کلاس‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی حضور کادر آموزش الزامی است گفت: مدت کلاس‌های درس برای دوره دبستان ۲۵ دقیقه و برای متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی برای ۸۶ درصد دانش آموزان استان خبر داد و افزود: هزار و ۲۵۰ نقطه استان تا پایان شهریوربه اینترنت وصل می‌شوند.

واقعی گفت: همچنین بسته‌های آموزشی برای تحصیل دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارد در نظر گرفته شده است تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

وی به مختلط برگزار شدن ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در برخی مناطق روستایی استان هم اشاره کرد و افزود: این پتانسیل در استان وجود دارد تا کلاس‌های درس مختلط با همکاری اولیاء، دهیاری‌ها ودانش آموزان در مدارس شبانه روزی برپا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال با کمبود نیروی معلم رو به رو هستیم گفت: شهرستان‌های بیرجند، فردوس، درمیان و قاین در وضعیت قرمز کمبود معلم هستند.

واقعی افزود: با بهره گیری ازنیرو‌های حق التدریس، بازنشستگان و سهمیه دانشگاه فرهنگیان به صورت موقت مشکل کمبود نیرو تا حدود برای سال تحصیلی جدید رفع خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش آموزان جامعه هدف برای شروع سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند گفت: ۴ درصد باقی مانده دانش آموزان شرکت کنندگان در آزمون‌های ورودی مدارس خاص هستند که تا پایان هفته ثبت نام می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز