خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

وضعیت دسترسی به اینترنت برای واحد‌های صنعتی استان مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۰۸۹

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه وضعیت دسترسی به اینترنت و زیر ساخت های مخابراتی برای واحد های صنعتی استان مناسب نیست گفت: ما در این کمیسیون بررسی وضیت حوزه ICT ، مخابراتی و اینترنت واحدهای صنعتی استان را در دستور کار قرار داده و در حال احصا مشکلات این بخش هستیم و جلسات متعددی با ذی نفعان این حوزه برگزار کردیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه این اتاق که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: بر اساس آخرین پایش فضای کسب و کار انجام شده در کشور، استان فارس در رتبه 9 قرار دارد که بر اساس اعلام فعالان اقتصادی وضعیت زیرساخت های مخابراتی،دسترسی به اینترنت، سرعت اینترنت و خدمات در حوزه ICT نامطلوب اعلام شده است.

وی با ابراز گلایه فعالان اقتصادی خدمات در حوزه ICT در فارس افزود: بنا بر این گزارش و مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس مقرر شد مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات استان شناسایی و راهکارهای رفع مشکلات و تسهیل ارائه خدمات در این حوزه مشخص و به این شورا ارائه شود.

راهدار اظهارداشت: در این زمینه انتظار داریم افراد و واحدهای صنعتی که با مشکلات در حوزه  ICT روبرو هستند مسایل خود را به کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه طرح انسداد شبکه های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعلام این طرح در مجلس شورای اسلامی تا حدودی نگران کننده است و بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه استارتاپ ها، دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دوران سخت و سرگردانی را طی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: تغییرات سیاسی و دیپلماسی در فضای بین‌الملل و منطقه بر تعاملات عرصه اقتصاد بسیار تاثیرگذار است و از این رو فعالان اقتصادی ما نمی‌توانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی های اقتصادی بلند مدت داشته باشند و فضای کسب و کار کشور با التهاب هایی روبرو خواهد بود.

راهدار همچنین با اشاره به روند بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان عنوان داشت: موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات فضای صادرات کشور و فعالیت صادرکنندگان را با اختلال و سختی روبرو کرده به طوری که در صورت ادامه این روند فعالیت صادرکنندگان شناسنامه دار ما با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: به رغم بیماری کرونا که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ما به ویژه در بخش گردشگری را از بین برده است، سیاست گذاری های داخلی و سنگینی سایه سیاست بر اقتصاد، فضای اقتصاد کشور ما را به شدت آسیب پذیر کرده است.

راهدار با بیان اینکه مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی فعال وجود دارد که اتاق بازرگانی تلاش می کند صدای فعالان اقتصادی را به گوش تصمیم گیران برساند افزود: در حال حاضر شرایط برای سرپا ماندن کسب و کارهای که فعالیت خود را حفظ کرده اند بسیار سخت است و دولت باید از تمام توان برای حمایت از این بنگاه های تولیدی استفاده کند.

صادرات محصولات حوزه فناوری اطلاعات

در ادامه این جلسه حمیدرضا احمدیان مشاور فناوری و اطلاعات اتاق ایران نیز گفت: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در بخش بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد و در حال برنامه ریزی بر روی 4 شرکت فعال در این زمینه به عنوان قطب صادرات هستیم که برآورد ما این است در بازار بازی های رایانه ای در سه سال آینده به درآمد و ثروت آفرینی خوب بالای 40 میلیارد برسیم.

احمدیان عنوان کرد: این قطب صادراتی استان فارس باید در کشور اعلام موجودیت کند و با در نظر گرفتن  دو کشور به عنوان پایلوت صادراتی، روند صادرات محصولات حوزه فناوری و اطلاعات استان را عملیاتی و برای گرفتن پروژه های بین المللی اقدام کند.

همچنین مهرداد سهرابی مدیر کل فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان فارس هم گفت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز در بحث زیرساخت های مخابراتی مشکل دارد چرا که در ابتدا برای تعداد محدودی  زیرساخت مخابراتی پیش بینی شده بود اما چون شهرک مدام توسعه داشته زیرساخت های مخابراتی متناسب با این رشد توسعه چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: زیرساخت های ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی شیراز از جمله برق و اینترنت در برخی نواحی نامطلوب است و سرعت تامین زیرساخت ها در این شهرک به مراتب کندتر از سرعت ایجاد زیرساخت ها بوده است.

سهرابی اظهارداشت: با خصوصی سازی مخابرات، عملیات توسعه متوقف شده است و در این خصوص نیاز به حمایت و ارائه منابع به استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز