خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افزایش سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار به باغ‌های پسته قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۰۸۷

سالانه به شکل میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار به سطح باغ‌های پسته استان قزوین افزوده می‌شود که بیشترین مقدار آن مربوط به شهرستان بوئین زهرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: سطح باغ های پسته استان قزوین در مجموع چهار هزار و ۵۲۰ هکتار است که از این میزان ۸۰۰ هکتار نهال و غیربارور است.

مجید اسماعیلی افزود: پیش بینی می شود امسال از سه هزار و ۷۲۰ هکتار باغ های بارور پسته، سه هزار و ۶۵۱ تن محصول برداشت شود.

این مسئول یادآور شد: احمدآقایی، اکبری و کله قوچی عمده ارقام باغ های پسته استان قزوین هستند.

وی اظهار داشت: از آنجا که پسته درختی کم آب بر با ارزش افزوده بالا و قابل توجه است، تلاش داریم تا ایجاد باغ های این محصول در مناطق کم آبی مانند شهرستان بوئین زهرا را در کنار زعفران توسعه دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه دوازدهم تولید پسته را در کشور داراست، افزود: با توسعه کشت باغ های این محصول می توانیم در آینده نه چندان دور جزو پنج استان تولید کننده این محصول باغی در کشور قرار بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز