خبرگزاری کار ایران

اجتماع بزرگ عاشورائیان در کاشمر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۷۸۹

اجتماع بزرگ عاشورائیان با حضور هیات ‌های عزاداری، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاشمر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام حسین زرگران یکی از اساتید حوزه علمیه کاشمر ظهر امروز در این مراسم گفت: حسینیه‌ها، مساجد، محافل اهل‌ بیت (ع) و خانه‌هایی که مجلس عزاداری خضرت اباعبدالله (ع) در آن‌ها تشکیل می‌شود، کلاس درس مکتب امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: قیام حضرت اباعبدالله (ع) توحید و نبوت عامه را زنده کرد و به ‌جز اولیاء عظام الهی کسی به عظمت، حقیقت و بزرگی سیدالشهدا (ع) نمی‌تواند پی ببرد.

وی ادامه داد: حضرت امام زین‌العابدین و سید الساجدین (ع) که بعد از واقعه کربلا حقیقت عزاداری و احیای امر حضرت امام حسین (ع) را به ما یاد دادند فرمودند، هیچ‌کدام از شهادت‌های مظلومانه انبیا و اولیا به عظمت مصیبت عاشورا و حضرت امام حسین (ع) نمی‌رسد.

این استاد حوزه علمیه کاشمر گفت: هیچ روزی در تاریخ بشریت به تلخی روز عاشورا و مصیبت آن نیست، اگر قیام حضرت امام حسین (ع) نبود، نبوت انبیا، توحید خدا، ولایت اولیا، کتابهای آسمانی همه از بین می‌رفتند و همه انبیا و اولیا و اوصیا مدیون حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) با قیام عاشورا حرکتی ایجاد کرد که ضامن زنده نگه داشتن اسلام و اعتقادات توحید، نبوت، امامت و ولایت شد لذا به هیچ قیمتی در اقامه شعائر عاشورایی نباید کوتاهی و قصور کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز