خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد:

فرخوان عکسواره مستان مستور با موضوع محرم و کرونا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۷۰۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از انتشار فراخوان عکسواره مستان مستور در استان با موضوع سوگواری ماه محرم در کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی  با اعلام این خبر گفت: رساترین سخن کربلا، روایت آزادگی، از خودگذشتگی و از جان گذشتگی در راه هدفی والا تر از حیات دنیایی است، حماسه ای عظیم که عاشقانش پس از قرن ها آن را زنده نگه داشته و همه روزها و همه زمین ها را کربلا کرده اند.

 وی اضافه کرد: میهمان ناخوانده این روزها یعنی کرونا، حال و هوای دیگری به محرم امسال داده است و  از سویی از خودگذشتگی سفیران سلامت در مراکز درمانی رنگ و بوی ایثار و از جان گذشتگی داشته و همچنین آیین های محرم، امسال با وجود ویروس کرونا، به گونه ای دیگر برپا می شود.

این مسئول گفت: "عکسواره ملی مستان مستور"  به دنبال ثبت لحظه های ماندگار از آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان در این شرایط ویژه است و هنرمندان در این سوگواره صحنه های پرشکوه و با عظمت این داستان را ثبت خواهند کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: عکسواره ملی " مستان مستور" با موضوعات محرم و سنت ها و آئین های عزاداری  با محوریت تاسوعای حسینی ، عاشورای حسینی ، اربعین حسینی، نماز ظهر عاشورا، خیمه های عاشورایی، شام غریبان، مراسم های تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان های عزاداری، عزاداری در تکایا، حسینه ها و مساجد، عزاداری در منازل، محرم و نماز و نیایش، نماز ظهر عاشورا جلوه های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، محرم و فرهنگ عفاف و حجاب، محرم و دفاع مقدس، محرم و مدافعان سلامت، محرم و مواسات و همدلیِ مؤمنانه با تاکید برنگاه و رویکرد ویژه به شرایط کرونایی برگزار می گردد و عکس های ارسالی باید با منظور کردن موضوعات فوق و با محوریت کرونا تهیه و ارسال شود.

 اسماعیلی همچنین تصریح کرد: عکسواره در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین حرفه‌ای) وبخش نگاه مردمی (عکاسی موبایلی)برگزار خواهد شد و شرکت تمامی عکاسان و علاقه مندان از سراسر کشور در این عکسواره آزاد است و تمامی عکاسان می توانند در هر دو بخش سوگواره شرکت نمایند و هر عکاس می‌تواند، حداکثر۱۰ فریم (قطعه) عکس را به تفکیک در هر یک از بخش های ارسال نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: داوری این عکسواره را علی قلم سیاه، مسعود زنده روح کرمانی و مهدی وثوق نیا انجام می دهند و علاقمندان می‌توانند تا ۲۰ مهرماه برای ثبت‌نام در این جشنواره و تکمیل فرم تقاضا اقدام و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس دبیرخانه عکسواره به نشانی قزوین، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ، دفتر کانون عکس قزوین مراجعه ویا با شماره ۰۹۳۵۹۴۲۹۰۹۳ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز