خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبرداد:

مثبت شدن تست ۲۹ بیمار بستری در مراکز درمانی/۴ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۶۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، تست ۲۹ مراجعه کننده با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری شده بودند مثبت اعلام شد.

 به گزارش ایلنا، مجید شیرانی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۹ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

شیرانی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او ادامه داد: متأسفانه طی ۲۴ساعت گذشته چهار مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۶۱ نفر است.

شیرانی گفت: هم اکنون ۳۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون بار و شیوع بیماری در استان بسیار بالاست افزود: هر گونه تجمع و دورهمی باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: مسئله چشمگیر در روز‌های گذشته که البته نشانه سهل‌انگاری هم هست چرخش خانوادگی بیماری کرونا است.

او ادامه داد: متأسفانه افرادی که ابتلای آنها به کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی در مراودات خانواده را نمی‌کنند، لذا باعث ابتلا تعدادی از افراد خانواده خود به بیمار‌ی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز