خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مطرح شد؛

زنگ خطر جدی برای سفره‌های آب زیر زمینی استان یزد/ فرونشست زمین تهدیدی برای مردم استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۸۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه زنگ خطر برای سفره های آب زیرزمینی استان یزد به صدا درآمده است، گفت: میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی استان بیشتر از ورودی آن است.

به گزارش ایلنا، جوادیان زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در ابرکوه گفت: میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی استان بیشتر از ورودی آن است که باعث شده تا دویست و شصت میلیون متر مکعب کسری آب در مخازن زیر زمینی داشته باشیم.

وی افزود : این ذخایر چند هزار ساله، سالانه حدود چهل و پنج سانتیمتر پایین می‌رود.

جوادیان زاده گفت : اولویت ما اکنون پلمب چاه‌های کشاورزی غیرمجاز است و به محض اینکه مراحل قانونی آن طی شود این کار آغاز می‌شود.

وی به انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان یزد اشاره کرد و افزود: این کار همچنان در دست بررسی و اقدام است و با انجام آن دویست وپنجاه میلیون متر مکعب آب به این استان اختصاص داده شده است  که دویست میلیون متر مکعب آن در بخش صنعت و پنجاه میلیون متر مکعب دیگر در بخش کشاورزی پربازده مصرف می‌شود.

کاظمی نسب فرماندار ابرکوه هم به بارش‌های چندین سال اخیر در ابرکوه اشاره کرد و گفت: متاسفانه کم بارش بودن و برداشت‌های بی رویه، سفره‌های آب زیرزمینی ابرکوه را دچار مشکل کرده و همین باعث شده است تا زمین‌های اطراف این شهرستان دچار فرونشست و فروچاله شود که این خود تهدیدی برای مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز