خبرگزاری کار ایران

سازمان انتقال خون استان اعلام کرد:

کاهش شدید فرآورده‌های خونی در خراسان رضوی/ درخواست از زائران و مجاوران عزادار رضوی برای اهدای خون

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۳۶

سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی با اعلام کاهش ذخایر خونی در این استان از زائران و مجاوران عزادار رضوی خواست تا با اهدای خون به کمک بیماران و همنوعان خود سهیم شوند.

به گزارش ایلنا، سازمان انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به شدت گرفتن کمبود تقاضا از زائران و مجاوران عزادار رضوی به اهدای خون فرآورده‌های خونی در این استان و از همه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) دعوت می‌شود با اهدای خون خود به عنوان معروف پسندیده، با برخورداری از اجر معنوی همگام با ایام عزاداری سید الشهدا (ع) در نجات جان همنوعان اهتمام ورزند.

 پایگاه‌های فعال اهدای خون در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد

در روز‌های هشتم و نهم شهریور همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) مستقر در میدان شریعتی مشهد و ثامن در مجاورت حرم مطهر رضوی همزمان با مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) برای پذیرش داوطلبان اهدای خون فعال است.

زمان پذیرش پایگاه‌های فعال اهدای خون در مشهد در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه اعلام شده است.

اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم را از نظر تولید خون در کشور داراست و تامین خون ۶۰ بیمارستان در خراسان رضوی را بر عهده دارد.

راه اندازی پویش نذر خون در خراسان رضوی

 مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سامانه نوبت دهی و نام نویسی اینترنتی اهدای خون در این استان در قالب فرهنگ "نذر خون" برای پیشگیری از تجمع اهداءکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون در ایام محرم و صفر راه اندازی شده است.

دکتر مجید عبدالهی افزود: ذخایر خونی استان کاهش قابل توجهی یافته است و داوطلبان می‌توانند با نذر خون خود همگام با عزاداری‌های حسینی به کمک بیماران بشتابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز