خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس:

تبدیل جنوب فارس به قطب صنعت و انرژی اهمیت توجه به امنیت را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۶۸

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: حرکت ایجاد شده برای تبدیل جنوب فارس به قطب صنعت و انرژی اهمیت توجه مسئولان به تامین و ارتقاء امنیت این منطقه را دوچندان می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در سفر یک روزه به شهرستانهای مهر و لامرد ضمن بازدید از 2 مرکز صنعتی جنوب فارس، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان مهر و دادستان جدید لامرد شرکت کرد.

موسوی در این سفر با تأکید بر اهمیت رشد و توسعه این شهرستان های جنوب استان بخصوص لامرد و مُهر گفت: این دو شهرستان در حال تبدیل شدن به شهرهای صنعتی و قطب انرژی استان است و همین امر اهمیت و توجه مسئولان به مقوله امنیت و همچنین حمایت از تولید را دو چندان می کند.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه سرمایه گذار نیازمند امنیت است تصریح کرد: یکی از وظایف اعضای شورای تأمین و همچنین مجموعه قضایی تأمین امنیت برای  سرمایه گذاری مشروع و قانونی است تا سرمایه گذار بتواند با خیال آسوده نسبت به سرمایه گذاری در منطقه و ایجاد زمینه اشتغال و کار آفرینی اقدام کند.

 وی با تأکید بر اینکه سیاست حمایت از فعالیت های مولد اقتصادی و بر طرف ساختن موانع حقوقی در مسیر جهش تولید  از زمان حضور آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری و اجرا می گردد گفت: مجموعه قضایی فارس نیز این موضوع حیاتی استان را با جدیت در دستور کار قرار داده و در همین راستا  در سفر امروز نیز دیدارهایی از دو مجموعه تولیدی واقع در این دو شهرستان انجام شد.

موسوی در ادامه بر تعامل مجموعه قضایی بخصوص در حوزه های قضایی شهرستان ها با مجموعه های اجرایی تأکید و بیان کرد: تعامل هیچ منافاتی با حفظ استقلال در دستگاه قضایی ندارد و من توصیه می کنم همه مسئولان قضایی در شهرستانها در کمک به مجموعه اجرایی در راستای گره گشایی از مشکلات و رفع موانع توسعه پیشقدم باشند.

وی همچنین به برطرف شدن و حل مشکل دیرنیه اطاله دادرسی در از حوزه های قضایی استان اشاره و اضافه کرد: امروز می توانیم بگوییم که بحث اطاله دارسی در مجموعه قضایی استان نداریم اما تلاش کرده ایم پس از غلبه به این موضوع به کیفیت آرا بپردازیم و با اتقان بیشتر آرا زمینه اعتراض به آراء را کاهش دهیم.

 موسوی همچنین به تحلیل آماری جرائم در حوزه های قضایی مهر و لامرد پرداخت و بیان داشت : علل فراوانی برخی جرائم در این دو حوزه قضایی باید بررسی شود و در قالب شوراهای پیگشیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان که با حضور و مشارکت همه نهاد های متولی تشکیل می شود، راهکارهای علمی مناسب برای آن تدوین شود.

 وی در ادامه به مسئولان جدید قضایی شهرستان های لامرد و مهر توصیه کرد تکریم ارباب رجوع دستگیری از ضعفا و توجه به مستضعفین و ارائه بهترخدمت قضایی را همواره مد نظر قرار دهند و با حضور در بین مردم و انجام ملاقات های چهره به چهره  تکریم مراجعان را اولویت کاری و برنامه ای خود قرار دهند.

موسوی خدمت به مردم فهیم، قدر شناس، مؤمن و انقلابی لامرد و مهر را افتخاری بزرگ دانست و گفت: باید قضات دفاع از انقلاب،  تبعیت از رهبری و محقق ساختن شعارهای انقلاب را با حساسیت بیشتری دنبال کنند لذا اراده و عزم مجموعه قضایی در مبارزه قاطع و قدرتمند با فساد باید در بین همه مسئولان قضایی در شهرستان متبلور باشد.

براساس این گزارش در مراسم‌های جداگانه‌ای با حکم رئیس قوه قضائیه؛ حجت الاسلام سعادت پوربه عنوان دادستان جدید شهرستان لامرد و امین حشمتی به عنوان رئیس حوزه قضایی شهرستان مهر معرفی شدند.

در این مراسم‌ها از خدمات حجت الاسلام روح اله رشیدی دادستان سابق لامرد و حشمت رستمی رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان مهر قدردانی شد.

موسوی همچنین در بازدید از پالایشگاه اتان مهر، خاطرنشان کرد که وجود ظرفیت های عظیم انرژی در جنوب فارس، زمینه توسعه این منطقه و استان است و تاکید کرد که ظرفیت های موجود در منطقه لامرد و مهر کمک شایانی به اشتغال جوانان منطقه بوده و بی تردید توسعه این ظرفیتها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز