خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای شورای شهر شیراز با استاندار فارس مطرح شد؛

شوراها صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند/ در رفتار با ادوار مختلف شوراها تبعیض وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۶۷

اعضای شورای شهر شیراز به مناسبت هفته دولت با استاندار فارس دیدار کردند و با نماینده عالی دولت در فارس در خصوص مسائل مختلف شهر و استان، به گفتگو نشستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در این دیدار که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، با بیان اینکه در شرایط دشوار فعلی اداره کشور سخت و پیچیده است، خطاب به استاندار فارس گفت: مدیریت استان پهناوری همچون فارس که بیشترین شهرستان را در بر دارد، سختی‌های مضاعفی دارد که البته با مدیریت شما و همکاران‌تان انشالله به خوبی انجام شود و امیدوار هستیم که تا پایان این دولت بتوانید خدمات بیشتری را به مردم استان ارائه کنید.

وی تصریح کرد: در نتیجه‌ فراهم نشدن جلب درآمدهای پایدار در مدیریت شهری، ما در شورا و شهرداری مجبور هستیم منابع مالی لازم را به صورت مستقیم از مردم بگیریم؛ اگرچه می‌دانیم که مردم در مواردی ناراضی هستند، اما واقعیت این است که برای اداره شهر، در وضعیت فعلی هیچ راه دیگری جز این نداریم.

عضو شورای عالی استان‌ها با انتقاد از برخی تلاش‌ها به منظور واگذاری انتخابات شوراها به شورای نگهبان، تأکید کرد: این طرح که توسط تعدادی از نمایندگان محترم مجلس یازدهم مطرح شده باعث محدودیت بیشتر در شوراها و کاهش اختیارات این نهاد خواهد شد و با روح قانون اساسی و ماهیت شوراها در تعارض است.

رئیس شورای شهر شیراز محدودیت شوراها در مدیریت نیروهای انسانی شهرداری‌ها را دارای ایرادات متعددی دانست و گفت: ما معضل نیروهای انسانی را در شهرداری خودمان شاهد هستیم؛ 3 هزار و 500 پست سازمانی در شهرداری شیراز تعریف شده اما در پی وضعیت فعلی مدیریت چند گانه در نیروی انسانی شهرداری‌ها، بالغ بر 7 هزار 600 نیرو داریم؛ یعنی 4 هزار نفر نیروی اضافه بر پست تعریف‌شده. اما نکته عجیب‌تر اینکه در همین حال 2 هزار پست از مجموع پست‌های سازمانی مصوب خالی مانده است زیرا قانون اجازه استفاده از نیروهای شرکتی در این پست‌ها را نمی‌دهد.

موسوی با بیان اینکه بسیاری از شوراها صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، تصریح کرد: متأسفانه در رفتار با عملکرد ادوار مختلف شوراها در مواردی با تبعیض روبرو هستیم و این رفتارهای دوگانه ممکن است سبب دلسردی مردم در این نهاد مردمی شود.

راضی کردن مردم در این حال ناخوش، آسان نیست

«نوذر امامی» عضو شورای شهر شیراز گفت: دولت از جمله نمایندگان دولت در استان فارس اینقدر تحت فشار همه‌جانبه‌ای هستند که جایی برای انتقاد مضاعف ما باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: امروز حال مردم کشور ما خوش نیست و واقعیت این است که کار کردن و راضی‌کردن مردم در این حال ناخوش، آسان نیست که به هر ترتیب باید از خدمات‌رسانی دولت و نمایندگان آن در فارس در این وضعیت سخت تقدیر کنیم.

دولت کمک کند تا شورا و شهرداری آثار ماندگاری در مرکز استان بر جای بگذارد

نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر نیز با بیان اینکه شورا و شهرداری در حال تعریف و اجرای پروژه‌های مهم و کلیدی در سطح شهر هستند، تصریح کرد: با مشکلات فعلی کشور، شرایط برای ما هم هر روز سخت‌تر می‌شود.

دولت یازدهم مظلوم است

سعید نظری دولت یازدهم را مظلوم توصیف کرد و اظهار داشت: دولت فعلی در شرایطی که هم با کاهش شدید درآمدها مواجه شد و هم در افکار عمومی آن را تحت فشار شدیدی قرار داده‌اند، اما به خوبی کشور را در این شرایط سخت اداره می‌کند.

وی با اذعان به مشکلات مردم ازجمله مشکلات معیشتی و کاهش قدرت خرید، مشکلات بین‌المللی و فشارهای جهانی را ازجمله دلایل این وضعیت دانست و افزود: برای قضاوت در خصوص عملکرد دولت‌ باید بررسی کنیم که اگر این دولت نبود چه اتفاقی میفتاد که در حال حاضر صورت نمی‌گیرد.

در یک سال باقیمانده تلاش بیشتری برای رضایتمندی مردم خواهیم کرد

«سینا بنی‌زمانی» نیز رقابت‌های بین جناح‌های مختلف در تأمین رضایتمندی مردم را اتفاق میمونی دانست و افزود: ما تلاش زیادی کرده‌ایم که البته روشن است جای کار بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه شورای پنجم یک سال دیگر برای خدمت به شهروندان فرصت دارد، گفت: ما می‌توانیم و تلاش خواهیم کرد که در یک سال باقیمانده کارهای بیشتر و اثرگذاری انجام دهیم تا نزد مردم روسفید باشیم.

دولت برای پیشگیری از وقوع یک پاییز غم‌انگیز تلاش کند

قاسم مقیمی نیز با تأکید بر اینکه پیشتر و بیشتر از همه باید از مردم تشکر کنیم که پای این دولت، نظام و انقلاب ایستاده‌اند، اظهار داشت: ما با مردمی همراه هستیم که اگرچه سفره خانه‌شان هر روز کوچکتر اما سفره سخاوتشان از هر زمان گشاده‌تر شده و برای همراه با دولت و انقلاب حتی جان و جوانی خود را هم تقدیم می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به احتمال ورود موج سوم کرونا و آنفلوانزا به شهر و استان، از استاندار خواست تا با تأکید بیشتری برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در استان، از وقوع یک پاییز غم‌انگیز در استان پیشگیری شود.

دولت فعلی نسبت به همه دولت‌های گذشته عملکرد بسیار بهتری داشته است

عنایت‌الله رحیمی در ادامه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نسبت به همه دولت‌های گذشته عملکرد بسیار بهتری داشته است و اگر آمارها بررسی شوند کارنامه دولت در حوزه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی مشخص می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که مردم انتظار پیشرفت و حرکت رو به جلو داشتند، دولت تدبیر و امید سیاست تنش زدایی را برگزید و در همین راستا شاهد بالاترین رشد اقتصادی 40 سال گذشته در سال های 95 و 96 بودیم که ایران را در آن سال ها در صدر کشورهای دنیا در زمینه رشد اقتصادی قرار داد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که در دو سال اخیر علی‌رغم فشارهایی که بر مردم وارد شده است شاهد اقتصاد بدون نفت در کشور هستیم، افزود: اگر تحریم‌ها هم برداشته شود نباید به دنبال خام‌فروشی برویم و فرآوری را باید در دستور کار قرار دهیم.

رحیمی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از حرف‌های گروه های سیاسی مشترک است و برخی اختلافات نیز به دلیل حب نفس است، اظهار داشت: برخی  احزاب و گروه های سیاسی به دلایل مختلف نتوانسته‌اند بدنه اجتماعی خود را فعال کنند ولی در عین حال تلاش کردیم دفاتر احزاب و سازمان‌های مردم نهاد در استان دایر شود و گروه‌هایی که قصد فعالیت داشتند با وسعت نظر زمینه حضور آنان را فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز