خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

تذکر دادستانی به برخی هیات‌های عزاداری متخلف در بردسکن/ هیچ هیاتی حق دسته روی در تاسوعا و عاشورا را ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۴۷

فرمانده انتظامی بردسکن گفت: برخی از هیات های عزاداری که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند به مراجع قضایی معرفی و از دادستان تذکر دریافت کرده اند.

سرهنگ عباس نظافتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: نیروی انتظامی در تمام ساعات شبانه روز آماده باش است و به حول قوه الهی وضعیت مطلوبی به لحاظ امنیتی و آرامش هیات های عزاداری در سطح شهرستان حکمفرما است.

وی از مسئولان هیات‌های عزاداری خواست در چند شب باقی مانده از دهه اول ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا ویروس کرونا مجددا در شهرستان اوج نگیرد.

فرمانده انتظامی بردسکن گفت: خوشبختانه از مجموع 180 هیات عزاداری در سطح شهرستان بردسکن بیش از 90 درصد آنها مباحث بهداشتی را رعایت می کنند و مابقی هیات ها با تذکر لسانی پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کرده اند.

سرهنگ نظافتی به برنامه عزاداری هیات ها در روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: امسال حضور هیات ها در گلزارشهدا ممنوع است و هر هیات فقط مجاز است در مقابل مکان هیات خود عزاداری کند.

وی با بیان اینکه هیات ها حق دسته روی در سطح شهر با طبل و سنج و یا دیگر علامت ها را در روز تاسوعا و عاشورا ندارند گفت: در این رابطه تذکرات لازم به مسئولان هیات ها داده شده که می طلبد به دستورالعمل های ابلاغی عمل و عزاداران را به رعایت مباحث بهداشتی دعوت کنند.

وی همچنین گفت: توزیع غذا در روز تاسوعا و عاشورا در هیات ها ممنوع است و مسئولان هیات ها می توانند غذای نذری خود را درب منازل به صورت بسته بندی شده تحویل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز