خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان مطرح کرد:

شهروندان تا اطلاع ثانوی به استان قزوین سفر نکنند/ نمازظهر عاشورا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۲۲

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت هشدار استان از نظر شیوع ویروس کرونا از همه هموطنان تقاضا داریم در تعطیلات پیش رو به استان قزوین سفر نکنند چون شرایط ما به گونه‌ای است که امکان استقبال از مردم را نداریم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: از هم استانی‌ها نیز می‌خواهیم به استان‌های همجوار سفر نکنند چون وضعیت این استان‌ها نیز در شرایط هشدار است.

 حبیبی ادامه داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، سلامت مردم برای ما در جایگاه ویژه قرار دارد از این رو در روز تاسوعا با تأسی از منویات رهبری نماز ظهر برپا نشده و مراسمی هم در این روز برگزار نمی شود.

وی با اشاره به پرهیز از تجمع در ظهر عاشورا اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، نماز ظهر عاشورا در هیات‌ها و مساجد در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین به صورت محدود در خیابان شهدا برگزار می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: این مراسم شامل قرائت زیارتنامه عاشورا، مداحی مختصر و اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام جمعه به مدت یکساعت خواهد بود و استفاده از ماسک، سجاده و مهر شخصی الزامی است.

حبیبی گفت: سطوح در مساجد و هیات‌ها باید مرتبا گندزدایی شود و در ورودی محل برگزاری مواد ضدعفونی فراهم شود.

وی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری، گفت: نظم و انضباط خاص بین دستگاه‌ها و به ویژه جوانان متعهد و پرشور و با شعور حسینی که در مراعات پروتکل‌ها پیشتاز بودند بسیار قابل قدردانی است و نشان می‌دهد که می‌توان عزاداری و رعایت اصول را همسو کرد.

وی گفت: فضای کشور در عزای حسینی است؛ اما در عین حال رعایت اصول نیز انجام می‌شود و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد عزاداران پروتکل ها را رعایت می کنند.

حبیبی با اشاره به مراسم عزاداری در امامزاده علی اصغر(ع) در روستای زرآباد عنوان کرد: از هرگونه اجتماع در این روستا طی تعطیلات پیش رو باید جلوگیری شود چون جزو اجتماعات خاص است و فضای آنجا محدود بوده و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز