خبرگزاری کار ایران

گونجی مطرح کرد:

پایان مأموریت عمرانی بنیاد مسکن قزوین در شهرستان سیل زده دلفان

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۱۹

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: با احداث ۲۲۰۰ واحد جدید و تعمیر ۳۵۰۰ واحد آسیب دیده در شهرستان دلفان استان لرستان، ماموریت این نهاد به عنوان استان معین مناطق سیل زده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، اصغر گونجی، در خصوص اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن استان قزوین در روستاهای سیل زده لرستان اظهار داشت: پس از وقوع سیل در استان لرستان در فروردین ماه سال ۹۸ بنیاد مسکن استان قزوین به عنوان معین شهرستان دلفان تعیین شد تا در احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده مشارکت کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: بنیاد مسکن استان به عنوان ستاد معین در شهرستان دلفان لرستان مستقر شد و بازسازی و احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی و تعمیر ۳۵۰۰ واحد را برعهده گرفت.

گونجی افزود: بیش از ۳۰ نفر از نیروهای بنیاد مسکن به همراه ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به محل اعزام شدند و عملیات آوار برداری و آماده سازی برای احداث آغاز شد.

وی با اشاره به میزان تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق آسیب دیده گفت: میزان اعتبارات مصوب در هیئت دولت برای پرداخت به متقاضیان آسیب دیده در سیل لرستان ۴۰۰ میلیون ریال وام روستایی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات شهری و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بود.

گونجی میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تعمیری را ۱۵۰ میلیون ریال به علاوه ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره گیری از تجربه موفق بازسازی مناطق زلزله زده گیلان غرب از حمایت مسئولان ارشد استانی و توانمندی بخش‌های دولتی و خصوصی در این امر خطیر نیز موفق عمل کردیم تا مأموریت محوله را به پایان برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی و ۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق سیل زده لرستان باید بازسازی می‌شد که از این میان سه هزار واحد مسکونی فقط مختص به شهر دلفان است.

وی اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که شامل ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی، ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۶۰ میلیون ریال اسکان است.

گونجی در ادامه گفت: امروز مأموریت بنیاد مسکن در احداث و بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی در شهرستان دلفان به پایان می‌رسد و به صورت نمادین یک واحد احداث و تکمیل شده در روستای هاشم آباد لرستان به ساکنان محلی واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۲۰۰ واحد احداثی در دلفان در چند روز آینده به پایان می‌رسد که برای آن ۲۲۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن و ۱۸۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان است.

گونجی با تشکر از همه همکارانی که در بیش از یک سال گذشته با احساس مسئولیت با حضور در استان لرستان و منطقه دلفان توانستند مأموریت محوله را به نحو مطلوبی انجام دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم رضایت مردم آسیب دیده منطقه نیز جلب شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز