خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

بستری روزانه ۴۳ بیمار کرونایی در قزوین/ حرکت دسته‌های عزاداری در شهرهای قزوین و تاکستان اجرا نشود

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۱۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روزانه ۴۳ بیمار کرونایی در قزوین بستری می‌شوند که زنگ هشداری برای شهروندان جهت پرهیز از هرگونه مسافرت در تعطیلات پیش رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: دغدغه ما این است که همزمانی مسافرت‌ها با عزاداری‌ها موجب افزایش ابتلا به کرونا شود بنابر این از مردم می‌خواهیم به دلیل شرایط خطرناک استان‌های همجوار، مسافرت‌های خود را لغو کنند.

وی گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مردم و حدود ۴۰ درصد پرسنل اداری استان به دلیل تعطیلات کرونایی، در مسافرت هستند و این یک زنگ هشدار برای مسئولان و خود مردم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به بستری روزانه ۴۳ نفر در استان، عنوان کرد: با توجه به شرایط هشدار استان، به نظر می‌رسد باید شرایط جدی‌تری ایجاد کنیم و این در حالی است که شهرهای قزوین و تاکستان به دلیل وضعیت قرمز، نسبت به سایر شهرها شرایط ویژه تری دارند.

وی با ارائه پیشنهادهای در زمینه برگزاری مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا اضافه کرد: ما همه سربازان حسینی و معتقد به نظام هستیم ولی تقاضا داریم حرکت دسته‌های عزاداری در شهرهای قزوین و تاکستان اجرا نشود.

این مسئول ادامه داد: حدود ۵۸ درصد مراجعان به مراکز درمانی از ماسک استفاده می کنند و همین موضوع می تواند به پیشگیری از بیماری کرونا کمک شایانی کند.

نامدار افزود: فرایند اجرایی پروتکل‌ها در استان بسیار خوب بوده و وجود همدلی در استان موجب افتخار است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی نشان از شرایط خوب استان دارد و این در حالی است که در مناطق روستایی شرایط اجرای دستورالعمل‌ها از شهرها بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز