خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

٧۰ درصد اعتبارات پروژه‌های هفته دولت خراسان رضوی در حوزه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۶۸

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع هزار و ۱۴۲ پروژه قابل افتتاح هفته دولت در خراسان رضوی ۲۳۱ طرح آن در حوزه اقتصادی است.

مرتضی اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن، با بیان اینکه میزان اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه های هفته دولت استان بیش از 10 هزار میلیارد تومان است، گفت: 70 درصد این اعتبارات مربوط به پروژه های اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری است که زمینه اشتغال 4 هزار نفر نیز فراهم شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری به فعالیت 240 معین اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت:  تفاهم انجام شده هزار و 276 پروژه با سرمایه گذاری 230 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی 210 هزار نفر است که خوشبختانه شهرستان بردسکن در حوزه معین های اقتصادی جز شهرستان های سبز استان و در ردیف 5 شهرستان برتر استان است.

اشرفی گفت: با وفاق و همدلی که در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد و با پشتیبانی دستگاه قضاء و ائمه جمعه به عنوان ناظرین طرح مدل توسعه اقتصادی فرهنگی و نمایندگان مجلس خوشبختانه 150 طرح با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان و با اشتغال زایی 11 هزار نفر که نیمه تمام بود  100 درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نرخ تورم سال گذشته از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است اظهار داشت: در بسیاری از کالاهای صنعتی، کشاورزی و در حوزه خدمات گردشگری شاهد جهش تولید بودیم و تفاهمنامه‌های بسیار بزرگی به برکت طرح مثلث اقتصادی منعقد شد.

اشرفی افزود: سال گذشته نرخ تورم استان از متوسط کشوری 3 درصد پایین تر بود و در مجموع زمینه اشتغال 57 هزار نفر فراهم شد و در واقع 14 درصد اشتغال کشور  مربوط به استان خراسان رضوی بود.

وی همچنین بیان کرد: استان خراسان رضوی در حوزه روستا پایین ترین نرخ بیکاری روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به طرح مثلث اقتصادی سال گذشته ترکیب سرمایه گذاری در مشهد و شهرستان‌ها انجام شد که قبل از این ٧٠ درصد سرمایه گذاری و پروانه‌های بهره‌برداری به خصوص در بحث صنعت در مشهد مقدس انجام می‌شد و فقط ۳۰ درصد به شهرستان ها اختصاص می یافت اما اکنون ۷۰ درصد مشهد به ۱۰ درصد کاهش یافته و ۳۰ درصد شهرستان‌ها به ۹۰ درصد افزایش یافته است که توسعه متوازن در حال اتفاق افتادن است و این هم ثمره همدلی و وفاقی است که بین دستگاه‌های حاکمیتی در استان رخ داده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از راه اندازی کلینیک صنعت در خراسان رضوی خبرداد و گفت: از 900 واحدی که در این کلینیک مورد بررسی قرار گرفت 150 واحد راکد و زیر ظرفیت کار می کردند که با تزریق تسهیلات لازم 130 واحد اشتغال آنها تثبیت شد و 90 واحد دیگر که  ظرفیت آنها زیر 30 درصد بود کامل و اشتغال خوبی را ایجاد کرده اند.

وی به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید استان با حضور شخص استاندار و مدیران کل  هر هفته  در استانداری خبرداد و گفت: تاکنون 240 پروژه بزرگ با سرمایه گذری بالای 50 میلیارد تومان و با اشتغال زایی بالای 100 نفر دراین کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است و برای طرح های خرد نیز کمیته تامین مالی در استان فعال است که تاکنون اقدامات خوبی دراین حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بحث تولید محصولات معدنی از جمله کنسانتره آهن، مس و گندوله آهن و در بخش کشاورزی جهش بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفته است گفت: مطالبه مسئولان محلی از مدیران استانی و کشوری می تواند سهم شهرستان ها را در همه حوزه ها ارتقاء دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز