خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

۲۰ درصد از مراکز مخابرات روستایی نیشابور فاقد اینترنت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۳۷

فرماندار نیشابور گفت: در حال حاضر روستاهای این شهرستان زیرپوشش یکصد مرکز مخابرات هستند که از این تعداد حدود ۲۰ درصد اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مخابرات، راه و کشاورزی در بخش سرولایت نیشابور افزود: در سال تحصیلی جدید در روستاهایی که به دلیل شیوع کرونا امکان تشکیل کلاس حضوری وجود ندارد توسعه امکانات مخابراتی و اینترنت به طور جدی در دستور کار قرار دارد تا دانش‌آموزان دچار عقب‌ماندگی تحصیلی نشوند.

وی با بیان اینکه هشت روستای بخش سرولایت نیشابور اینترنت ندارد ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا روستائیان نمی‌توانند بدون فراهم آمدن بستر لازم از امکانات آموزش مجازی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: امسال در هفته دولت در حوزه مخابرات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد و پارسال نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات توسعه مخابرات روستایی اختصاص یافت.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه برای پوشش ۹۰ روستای نیشابور که زیر پوشش تلفن همراه قرار ندارند احداث ۳۴ سایت در دستور کار قرار گرفت که از این‌تعداد ۲۴ سایت به همراه اول و ۱۰ سایت به ایرانسل واگذار شد، ادامه داد: در حال حاضر ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری تنها در شهر نیشابور امکان‌پذیر است و در ۶۰ نقطه تعداد ۲۸۰ پورت جدید راه‌اندازی شده و همه این خدمات در حالی انجام شده که مخابرات با مشکل تامین نیروی انسانی روبروست.

قامتی با اعلام اینکه طی هشت ماه گذشته ۱۴ نمایندگی ادارات دولتی به بخش سرولایت افزوده شده و قرار بر این است گازرسانی این بخش هم تا پایان سال کامل شود، گفت: شاخص راه بخش سرولایت نسبت به شهرستان عقب‌ماندگی دارد. همچنین در بخش سرولایت با مدل جدید برنامه‌ریزی ۱۲۸ لیتر در ثانیه کسری آب داریم.

وی در ادامه افزود: در این چارچوب توزیع متوازن خدمت و اعتبارات در نیشابور به طور جدی در دستور کار قرار دارد و باید اولویت‌های بخش سرولایت با همکاری معین‌های اقتصادی این بخش مشخص و بر این اساس برنامه‌ توسعه ۲۰ ساله‌ تدوین و تنظیم می‌شود همچنین انسجام و وحدت مدیریتی در نیشابور شکل گرفته و جزیره‌ای کار نمی‌کنیم و در این راستا سند توسعه نیشابور تنظیم شده و برش بخش‌های آن ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز