خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد:

پوشش ۴۹۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی تنها در مردادماه ۹۹

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۹۱

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی در مرداد ماه ۹۹ نسبت به پوشش ۴۹۰ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت ضمن خدا قوت و دعای خیر و سلامتی برای تمامی آتش‌نشانان و خدمتگذاران به مردم گفت: در تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت در مجموع شاهد اعزام آتش‌نشانان به ۲۵۸ مورد آتش‌سوزی،  ۱۰۷ مورد حادثه و ۱۲۵ مورد خدمات ایمنی در رشت و حومه شهر بودیم.

وی با بیان اینکه در میان آتش‌سوزی‌ها؛ آتش گرفتن علفزارها با ۱۴۷ مورد و منزل مسکونی با ۶۹ مورد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: علت ۵۱ درصد آتش‌سوزی‌ها اتصال در سیستم سیم‌کشی برق بوده است.

مومنی با اشاره به بی‌احتیاطی و عدم توجه شهروندان که موجبات بروز آتش‌سوزی‌ها را فراهم می‌کند، افزود: متأسفانه عواملی همچون روشن‌ماندن و رها کردن لوازم برقی و گازی، عدم تمیزکاری به‌موقع هود آشپزخانه‌ها، روشن گذاشتن لپ تاب، اتو و سشوار بر روی تخت خواب، فرش و یا عدم دقت به بسته بودن شیرهای گاز بهنگام جابجایی بخاری و... موجبات بروز انفجارات و آتش‌سوزی‌ها ناخواسته خواهد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت در پایان ضمن تأکید بر ارزش مهم داشتن بیمه آتش‌سوزی به شهروندان، توصیه کرد: از میان ۶۹ خانه آتش‌گرفته در مرداد ۹۹ تنها ۲۲ درصد دارای بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند که توصیه می‌شود شهروندان زمان را از دست ندهند و در اسرع وقت نسبت به بیمه منازل مسکونی، اموال و اماکن تجاری خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز