خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

مجمع مشورتی زنان البرز با پیام استاندار افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۲۰

مجمع مشورتی زنان البرز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و با حضور مشاورین امور بانوان فرمانداری ها و جمعی از بانوان استان در سالن شهدای دولت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مریم اسماعیلی فرد مدیرکل بانوان و خانواده استانداری البرز امروز در جلسه مجمع مشورتی زنان، تشکیل مجمع مشورتی زنان متشکل از زنان نخبه در حوزه های مختلف را ضروری و جزو برنامه های دولت دانست و گفت: باید ساز و کار اجرایی در قالب کمیسیون های مختلف در این نشست هابرای رفع و کاهش دغدغه های اصلی بانوان فراهم شود. 

اسماعیلی فرد با اشاره به نقش ارزشمند بانوان در جامعه افزود: بانوان در جامعه نقشی اساسی ایفا می کنند و ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند و اگر در جامعه برای این ۵۰ درصد فضا سازی لازم برای حضور فعال در همه عرصه‌ها صورت نگیرد ما در امر توسعه که مهمترین عامل ان نیروی انسانی است دچار مشکل می‌شویم. 

وی در ادامه با اشاره مختصری به هدف و تشکیل مجمع مشورتی زنان اشاره کرد و افزود:  مجمع مشورتی زنان با هدف مشارکت هرچه بیشتر بانوان در امور اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است و امید است بانوان توانمند البرزی بتوانند از ظرفیت  بالفعل و بالقوه خود گام های موثری در توسعه پایدار در استان بردارند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری البرز با  پیام استاندار البرز فعالیت این مجمع را آغاز کرد و افزود: امروز مقارن با بزرگداشت  هفته دولت مجمع مشورتی زنان استان البرز متشکل از منتخبان مجامع مشورتی شهرستان‌های شش گانه این استان فعالیت خود را به صورت رسمی با رای گیری آغاز می‌کند تا بتوانیم با بهره‌گیری از شوراهای مشورتی مسیرها برای حضور بانوان توانمند در استان بگشاییم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه مجمع مشورتی زنان البرز زمینه ساز اعتماد بیشتر جامعه به توانمندی زنان است، تصریح کرد: بانوان عضو مجمع با خود باوری زمینه ساز اعتماد بیشتر جامعه به توانمندی زنان شوند.

وی افزود : بر اساس اساسنامه اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای این مجمع مشورتی تعیین شده که باید توانمندی‌های استان در عرصه‌های مختلف در بین بانوان شناسایی و کمک کاری برای مسئولان اجرایی باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تصریج کرد: تشکیل مجمع مشورتی زنان عنوان یکی از ابزارهای تحقق افزایش مشارکت زنان در رسیدن به توسعه پایدار و متوازن و بعنوان بازوی مشورتی فرمانداران و دفتر زنان و خانواده برای اجماع نظر مسئولانه در حوزه تصمیم گیری های منطقه ای و محلی به شمار می آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز