خبرگزاری کار ایران

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد:

مراکز اقامتی خراسان رضوی رتبه سوم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۹۴

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: واحدهای اقامتی این استان پس از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بیمه‌ای رتبه سوم استان را در رعایت پروتکل های بهداشتی دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مرتضی احتشام‌فر در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر خراسان‌رضوی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بیمارستان‌ها ۹۸.۹ درصد، مراکز خدمات بیمه ای ۷۸ درصد و هتل‌ها و مراکز اقامتی ۷۷ درصد رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز پلیس ۱۰+ به میزان ۴۹ درصد، رستوران ها ۷۴ درصد، دفاتر پیشخوان دولت ۵۷ درصد، پایانه‌های مسافربری درون شهری (مترو، تاکسی و اتوبوس) ۵۲ درصد، پایانه‌های مسافربری برون شهری ۶۵ درصد، داروخانه‌ها ۷۰ درصد، مطب‌ها ۵۱ درصد، پاساژها ۵۸ درصد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۱ درصد بوده است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: گرچه هم اکنون این استان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در اوج نیست اما نباید از این نکته غافل شد که بیماری کووید ۱۹ پس از دو هفته از ابتلا بروز می‌یابد و دارای علامت می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار داریم و در حال حاضر ۲۸۰ مبتلا به کرونا در این استان بستری هستند افزود: با انتشار ویروس بعد از سه هفته تا یک ماه آمارها اوج می‌گیرد.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان ‌رضوی نیز در این جلسه گفت: در چهار ماه ابتدای امسال ورودی مسافر به مشهد ۷۹ درصد و خروجی مسافر ۶۰ درصد کاهش یافت.

جواد وحدتی فرد افزود: در این مدت آمار ورود مسافر به استان ۸۳ درصد و خروج مسافر ۷۲ درصد کاهش داشت که آین آمارها نشان می‌دهد مردم با حساسیت بیشتر نسبت به کرونا سفر کرده‌اند و کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز