خبرگزاری کار ایران

تعداد مناطق شهری بندرعباس در راستای خدمات رسانی بهتر به چهار منطقه ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۴۳

استاندار هرمزگان ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی در قالب طرح کدگذاری تقسیمات کشوری را در برنامه‌ریزی مناسب و توزیع عادلانه منابع و امکانات در هر منطقه، بسیار موثر دانست.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت کدگذاری واحد‌های تقسیمات استانی پس از رونمایی از طرح ملی کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، عنوان کرد: ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی که هرکدام در تقسیمات کشوری دارای تعریف مشخصی هستند، کمک بسیار مهمی به برنامه‌ریزی ها و توزیع عادلانه منابع و امکانات خواهد داشت و اطلاعات مناسبی را در اختیار تصمیم‌گیران قرار می دهد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مجموعه وزارت کشور، سامانه کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، طراحی و در دسترس قرار گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: طرح کدگذاری، تحلیل درستی از وضعیت هرکدام از روستاها و نقاط جمعیتی را ارائه می‌دهد و موجب می‌شود تا شناسنامه‌ای از وضعیت هر کدام از روستاها داشته باشیم و متناسب با آن برنامه ریزی ها برای توسعه هر روستا انجام شود.

همتی تصریح کرد: این کدگذاری می‌تواند پایه مناسبی جهت توزیع مناسب امکانات و اعتبارات و منابع برای روستاها باشد و با توجه به مشخصات و شرایط هر کدام از روستاها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد و با این شناخت دقیق از آمارها می توان برنامه ریزی مناسبی را برای هرکدام از نقاط جمعیتی انجام داد.

وی گفت: در استان هرمزگان نیز در مجموع ۳۲۱۰ نقطه جمعیتی، روستا، مکان و مزرعه شناسایی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب در شهر بندرعباس نیز با کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تعداد مناطق شهری بندرعباس از سه منطقه به چهار منطقه ارتقا یافت و تعداد نواحی این شهر نیز از ۱۰ ناحیه به ۱۲ ناحیه رسید و همچنین تعداد محلات شهر بندرعباس نیز به ۹۳ محله تغییر یافت که امیدواریم با ساختار جدید، خدمات رسانی مطلوب تری را در شهر بندرعباس شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز