خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

بازگشت بیش از هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید کشور در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۹۲

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته حدود هزار و ۳۰۰ واحد به چرخه مجدد تولید بازگشت و امسال نیز برنامه‌ریزی شده که هزار و ۵۰۰ واحد مجدد به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن صالحی‌نیا در مراسم بهره برداری دو واحد تولیدی در سبزوار با اشاره به وجود بیش از ۸۵۰ تا ۸۶۰ شهرک و نواحی صنعتی در کشور گفت: بالغ بر ۴۷ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی مستقر هستند که بهره برداری  بیش از ۲ هزار واحد در سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تا انتهای سال ۹۷ حدود ۴۵ هزار واحد در این نواحی و شهرک‌ها مستقر بوده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار قرارداد داریم که در مراحل مختلفی از ساخت و ساز هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ۴۷ هزار واحد، حدود ۱۰ هزار واحد فعالیتشان راکد است، ادامه داد: سال گذشته حدود هزار و ۳۰۰ واحد به چرخه مجدد تولید بازگشت و امسال نیز برنامه‌ریزی شده که هزار و ۵۰۰ واحد مجدد به چرخه تولید بازگردند که تا امروز بالغ بر ۵۳۰ واحد راه‌اندازی مجدد شده است.

صالحی نیا بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران توسعه مناطق یا شهرک‌هایی است که تقاضا محور هستند.

وی با اشاره به اینکه تفاهمات خوبی در ارتباط با تامین برق مورد نیاز این شهرک‌ها و همچنین افزایش میزان آب انجام شده تصریح کرد:  از دو سال گذشته با تدابیری که اندیشیده شد، واحد‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها متوقف شده بود آغاز به کار کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صنعت در سبزوار تاکید کرد: با توجه به وجود شهرک‌ها و نواحی تخلف صنعتی که در سبزوار به ویژه در طی چند سال اخیر شکل گرفته برخی از زیرساخت‌ها نیازمند توسعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز