خبرگزاری کار ایران

معرفی بنیاد مسکن به عنوان معین اقتصادی باخرز در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۶۸۳

استاندار خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی شهرستان باخرز در شرق این استان معرفی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی به همراه محمد سعیدی‌کیا نماینده تام‌الاختیار بنیاد مسکن همزمان با هفته دولت در سفر به شهرستان باخرز، در نشست بررسی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی این شهرستان افزود: با بهره‌گیری از ظرفیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مسیر آبادانی و پیشرفت باخرز گام خواهیم برداشت.

وی ادامه داد: بی‌شک با همدلی و همراهی موجود میان شهروندان اهل‌سنت و شیعه باخرزی و همچنین همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و آبادانی این شهرستان خواهیم بود.

در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق دوازده‌گانه این استان تعیین شده که وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین اظهارداشت: پس از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در سراسر کشور به ویژه در نقاط مرزی و محروم ارائه شد و دولتهای مختلف بر اساس توان موجود برای تامین امکانات مورد نیاز این مناطق تلاش کرده‌اند.

وی گفت: با این وجود و گسترش زیرساختها در روستاها هنوز در برخی مناطق مهاجرت از روستا به شهر رخ می‌دهد که نشانگر نواقصی در عملکردها است. 

رزم‌حسینی افزود: این در حالی است که استفاده از توان بخش خصوصی در مناطق روستایی توفیق در تامین معیشت خانوارهای روستایی و معکوس نمودن مهاجرت از شهر به روستا را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به این ترتیب حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای بالای سرمایه‌گذاران این بخش، نقش بسزایی در رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم ایفا خواهد کرد. 

استاندار خراسان رضوی همچنین توزیع تسهیلات اشتغالزایی را در سطح کشور نامناسب ارزیابی و بیان کرد: این مسئله یکی از مهمترین موضوعاتی است که حوزه اشتغال کشور را درگیر خود کرده زیرا هم‌اینک در حالی تسهیلات کلان در اختیار عده‌ای اندک قرار می‌گیرد که سهم چندین میلیون نفر دیگر از تسهیلات اشتغالزایی ناچیز است. 

وی گفت: همچنین در حالی که ۹۸ درصد تسهیلات خرد و کوچک وصول می‌شوند، برای عدم وصول تسهیلات میلیاردی پرونده‌های قضایی شکل می‌گیرد. 

نماینده تام‌الاختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در نشست بررسی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در باخرز گفت: آبادانی و توسعه مناطق محروم از مهمترین مواردی می‌باشد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

محمد سعیدی‌کیا به اجرای موفق طرح توسعه شهرستان قلعه‌گنج در استان کرمان اشاره و بیان کرد: همان گروهی که در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت جامع قلعه‌گنج حضور داشت امروز در شهرستان باخرز خراسان رضوی فعال شده است.

وی گفت: امیدواریم با تعامل و همراهی مردم ولایتمدار باخرز شاهد پیشرفت و توسعه این شهرستان باشیم.

همچنین در این نشست تفاهمنامه تعیین بنیاد مسکن به عنوان معین طرح آبادانی و پیشرفت جامع باخرز با هدف اشتغالزایی و ارتقای شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان منعقد و توسط علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان ‌رضوی و محمد سعیدی‌کیا امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز