خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی/ ضرورت خودکفایی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۶۵۷

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر گسترش استفاده از فناوری‌های نوین برای افزایش و بهبود کیفیت تولیدات دامی و زراعی، گفت: خودکفایی در بخش‌های مختلف و تامین کامل نیازهای عمومی با استفاده بهتر از منابع و ظرفیت‌های داخلی، یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های جهاد کشاورزی استان، با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: با توجه به روند روبه‌رشد آمارهای مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و آبیاری نوین، عملکرد این سازمان بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تاثیرات منفی بیماری کرونا در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، اظهار داشت: تلاش برای قطع وابستگی به خارج و همت هر چه بیشتر برای رفع نیازهای استراتژیک کشور از جمله تاثیرات مثبت کرونا است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت به‌روزرسانی و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی، گفت: دنیا در حال تغییر است و تنها مقوله‌ای که در نظام جهانی دچار تحول و تغییر نمی‌شود، خودِ کلمه تغییر است.

پورمحمدی، توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی را یک ضرورت انکارناپذیر و مسلم دانست و افزود: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی مجهز به سیستم نوین آبیاری است که کافی نبوده و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جنگ‌های آینده بر سر منابع آبی خواهد بود، افزود: باید حساسیت عمومی برای صرفه‌جویی در مصرف آب افزایش یابد که در این زمینه رسانه‌ها و مطبوعات، نقش مهم و خطیری را عهده‌دار هستند.

پورمحمدی از انحصارگرایی در واردات برخی کالاهای اساسی همچون نهاده‌های دامی انتقاد کرد و با اشاره به پیگیری‌های استان برای حل این مشکل، گفت: مسئولان اقتصادی کشور باید توجه ویژه‌ای به مقابله با رفتارهای انحصارگرایانه داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی بر حذف بوروکراسی زاید و طولانی در ادارات تاکید کرد و گفت: هر شخصی برای منافع عمومی تلاش کند نباید مورد مواخذه قرار گیرد و در عین حال باید با سوءاستفاده‌کنندگان طبق قانون برخورد شود.

وی همچنین بر تلاش برای کشت فراسرزمینی و صادرات به کشورهای همسایه، همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای رونق تولید و افزایش صادرات تأکید کرد.

همزمان با سومین روز از هفته دولت، ۸۱ پروژه بخش کشاورزی استان به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 123 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی هزینه شده و شامل ده‌ها پروژه آب و خاک، ترویج، دام و طیور، شیلات، صنایع غذایی و گلخانه می‌باشد.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۹۰۹ فرصت شغلی ثابت، یک هزار و ۹۵۴ اشتغال موقت و ۶۲۰ مورد تثبیت اشتغال ایجاد شده است.

در این مراسم همچنین هشت پروژه‌ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبار و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز