خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی آلاینده در قزوین وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۴۸۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی با قابلیت آلایندگی آب، خاک و هوا در استان قزوین مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عباس‌نژاد با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی پایتخت و دارا بودن قابلیت‌های مختلف در زمینه پیشرفت صنعتی، کشاورزی، اشتغال از دیر باز مورد توجه صاحبان صنعت بوده که منجر به ایجاد بیش از ۱۴ شهرک‌های صنعتی و استقرار بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی شده است که از این تعداد واحد بیش از ۵۰۰ واحد دارای پتانسیل بالای آلودگی محیط زیست در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از این تعداد واحد مشخص شده که در ۱۳ گروه صنعتی مستقر هستند تعداد ۱۴۶ واحد خود اظهاری انجام داده، ۲۲۱ واحد دارای تصفیه خانه، ۱۸ واحد دارای سیستم online، ده واحد مشمول ارزیابی و ۹۷ واحد دارای سپتیک تانک است.

وی همچنین گفت: تمام واحد‌های صنعتی دارای پتانسیل آلودگی در سطح این استان تحت پایش و نظارت کارشناسان اداره کل و واحد‌های تابعه است و بصورت شبانه روز بازدید و مورد پایش قرار می‌گیرد.

عباس نژاد اظهار کرد: واحد‌های صنعتی استان در صورت داشتن هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست پس از دریافت اخطاریه و عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع و بعنوان صنایع آلاینده جهت برخورد قانونی با آنان معرفی خواهد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تمام تلاش حفاظت محیط زیست این استان در جهت کاهش بار آلودگی و اثرات آن در واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و استفاده بهینه از سیستم‌های کنترلی و اصلاح و بازسازی فرایند‌های تولید و افزایش راندمان بهره وری با کمترین آسیب به محیط زیست و رفع آلودگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز