خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۲ طرح اشتغال روستائی نظرآباد و فردیس با حمایت صندوق کارآفرین امید البرز

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۸۹

همزمان با گرامیداشت هفته دولت دو طرح کارآفرین گلخانه در روستای احمدآباد نظرآباد و طرح صنایع چوبی در روستای سپید دشت فردیس از طریق ارتباط زنده اینترنتی توسط مدیر عامل صندوق کار آفرین امید کشور، در استان البرز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از البرز، در مراسم افتتاح دو طرح که با حمایت صندوق کارآفرین امید استان البرز انجام شد، کارآفرین طرح گلخانه در روستای احمدآباد نظرآباد و کارآفرین طرح صنایع چوبی در روستای سپید دشت فردیس با حضور در محل صندوق استان البرز از طریق ارتباط زنده اینترنتی با مدیرعامل صندوق کشور گفتگو و مشکلات خود را در بخش اشتغال و کارآفرینی مطرح کردند.

در این ارتباط تصویری روسای شهرستانهای کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد هرکدام بصورت جداگانه، مشکلات شهرستان متبوع خود را مطرح و از بیانات مدیرعامل صندوق کشور برای حل مشکلات مطرح شده بهره مند شدند.

پرداخت 10هزار و 817 فقره تسهیلات طی 8 سال در البرز

پرویز ایلدرمی در مراسم‌ افتتاح 2 طرح اشتغال روستائی که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مدیر عامل صندوق کشور، در شهرستانهای نظرآباد و فردیس برگزار شد، گفت: این مراسم همزمان با هفته دولت و با ارتباط تصویری با مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کشور بصورت مجازی و با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد که جای تقدیر دارد.

ایلدرمی ضمن اشاره به هفته دولت به تشریح طرحهای این هفته پرداخت و گفت: امروز 2 طرح اشتغال روستائی به ارزش تقریبی10 میلیارد ریال افتتاح می شود.

 وی افزود: در مجموع از سال 92 تا به امروز  تعداد 10هزار و 817 فقره به مبلغ 2.071.628.971.248 ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است.

ایلدرمی اظهار کرد: از این مبلغ بخشی از محل اعتبارات ملی، مبالغی از محل اعتبارات استانی و بخشی دیگری از اعتبار سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده که بیشترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش های روستایی و حمایت از زنان بی سرپرست بوده است.

به گفته مدیر استان البرز در بین شهرستان‌های استان، شهرستان کرج حائز بیشترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است.

تشویق سکونت روستایی با ایجاد اشتغال

اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کشور در ادامه این مراسم پس از استماع گزارش مدیر صندوق استان، کارآفرینان  و روسای شهرستانهای البرز گفت: اگر از ابتدا بصورت جدی به روستاها توجه ویژه ای می شد، امروز شاهد مهاجرت به شهرها نبودیم و ساکنین روستا در محل زندگی خود به حرفه و کسب و کارشان مشغول بودند.

وی با عنوان اینکه در سالهای اخیر تمام تلاش و هزینه صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور، تشویق و هدایت به سمت اشتغال روستائی معطوف شد، اضافه کرد: باید به ظرفیت های البرز برای جلوگیری از مهاجرت به پایتخت بیشتر توجه شود تا شاهد رونق و جهش تولید و کسب و کارهای بومی در البرز باشیم.

نوراله زاده افزود: شهرستانهای طالقان و اشتهارد از ظرفیت های خوب کشاروزی و صنعتی برخوردار هستند که با عنایت به راه اندازی دفاتر این دو شهرستان توقع می رود از صنعت گران و کشاروزان بیشتر حمایت شود که این امر مستلزم هم یاری و همفکری مقامات استانی و محلی است.

در ادامه این مراسم دو طرح اشتغال روستائی با دستور مدیرعامل صندوق کشور و با حضور مدیر صندوق البرز افتتاح شد.

در پایان این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزارشد از خبرنگاران حاضر برای انعکاس به موقع و شفاف فعالیت های صندوق توسط مدیرعامل کشور تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز