خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

احتمال برگزاری غیرحضوری سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۹۵

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در صورت تداوم وضعیت قرمز کرونا در استان خراسان رضوی سال تحصیلی جدید به صورت کاملاً غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا صابری تولایی در این خصوص افزود: نحوه برگزاری سال تحصیلی ١۴٠٠- ١٣٩٩ در ١۵ شهریور ماه ٩٩ در استان خراسان رضوی کاملاً با وضعیت شیوع بیماری کویید ۱۹ در این استان در ارتباط است.

وی ادامه داد: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت همکاران و دانش آموزان باید در راس برنامه‌ریزی‌های مدارس در وضعیت‌های محتمل سه گانه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین اقدامات قبل از ١۵ شهریور و بازگشایی مدارس آموزش و توجیه عوامل و کادر اجرایی و آموزشی، دانش آموزان و اولیاء در خصوص روش‌ها و زیرساخت های ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مصوب شورای مدرسه طی سال تحصیلی است.

صابری در خصوص برنامه هفتگی و روزانه کلاس‌ها افزود: در شرایط قرمز، جلسات ٩٠ دقیقه ای به صورت جلسات ٣۵ دقیقه‌ای مجازی ارایه خواهد شد و برای جبران کاهش ساعات تدریس دبیران محترم موظف خواهند بود با نظارت مدیر مدرسه ساعات باقیمانده را به شیوه های مناسب دیگر به دانش آموزان خدمات آموزشی ارایه دهند.

وی ادامه داد: جمعیت کلاسهای حضوری در وضعیت زرد بر اساس فضای فیزیکی کلاس و رعایت فاصله اجتماعی، توسط شورای مدرسه تعیین می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حضور و غیاب، دریافت و پوشه‌بندی فعالیت‌های عملکردی (مستمر ) دانش آموزان در فضای مجازی بر عهده دبیران خواهد بود اما مدیران مدارس برای بهره‌وری بیشتر از زمان آموزش، استفاده از نرم‌افزارهای امن برای سهولت فرآیندهای جانبی آموزشی با تصویب شورای مدرسه را پیش بینی کنند.

صابری با اشاره به اینکه تهیه و تولید محتوای مناسب آموزشی از وظایف دبیران در مدارس است، ادامه داد: در مناطق روستایی و دور دست که دسترسی به اینترنت و سامانه شاد برای دانش آموزان فراهم نیست دبیران و مدارس موظفند نسبت به تهیه درسنامه، جزوه و بهره‌گیری از شیوه‌هایی که محتوای آموزشی دروس را با حداکثر کیفیت ممکن به دانش آموزان منتقل نماید اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز