خبرگزاری کار ایران

رهایی به ایلنا خبر داد:

افتتاح نخستین تعاونی تسهیلگران در منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۴۸

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح نخستین تعاونی تسهیلگران در منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا رهایی در حاشیه افتتاح تعاونی تسهیلگران اظهار کرد: نخستین تعاونی تسهیلگران با نام پدیده ساز توسعه استان سمنان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان‌دهی و به‌صورت رسمی افتتاح شد.

وی افزود: با تصویب آئین‌نامه اجرایی بند «ب» ماده ۲۹ قانون احکام دائمی و ساماندهی تشکل‌ها و تعاونی‌ها تعداد ۱۷ تشکل با تعداد یک هزار و ۴۱۳ نفر عضو، موفق به دریافت گواهینامه صدور مجوز فعالیت که ۱۰ تشکل، موفق به دریافت گواهینامه تعیین صلاحیت و انعقاد قرارداد به مبلغ ۴ میلیارد ریال شدند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: ساماندهی تعاونی تسهیلگران استان سمنان با هدف استفاده از پتانسیل تسهیلگران و دانش‌آموختگان بخش‌های کشاورزی منابع طبیعی و مشارکت تسهیلگران در امر توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت بهره‌برداران، روستائیان، دامداران و مرتع‌داران در روند تصمیم‌گیری، تصمیم سازی، اجرا، نظارت و پایش پروژه‌های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری انجام پذیرفت.

رهایی اظهار کرد: تسهیلگران می‌توانند بستر جلب مشارکت، بهره‌گیری از پتانسیل‌های نهفته جوامع و تشکل‌های محلی، توانمندسازی جوامع محلی و تشکل‌ها را با استفاده از دانش و تجربه جوامع محلی به‌ واسطه حضور در محل و ارتباط با مردم و رویارویی با مشکلات در بسیاری از موارد حامی و کمک‌کار منابع طبیعی باشند و تسهیلگران با آموزش‌های لازم و ساماندهی جوامع محلی در بحث توانمندسازی در رفع نیاز‌ها و مشکلات منطقه، مردم و کمک به توسعه پایدار منابع آب‌وخاک نقش مهم و بسزایی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز