خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع وزارت صمت:

رشد تولید 12.5 درصد خودروهای تجاری و سنگین در چهار ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۱۹۹

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه در 4 ماهه امسال در مجموع خودروهای تجاری و سنگین 12.5 درصد رشد تولید داشتیم، گفت: وزارت صمت در سال‌های گذشته طرحی با عنوان نوسازی ناوگان تجاری شروع کرده که 176 هزار دستگاه می‌بایست در بازه زمانی 3 ساله بازسازی و نوسازی شود.

به گزارش ایلنا صادقی نیارکی، در مراسم افتتاح واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شیراز افزود: ظرفیت تولید ما در حوزه خودروهای تجاری و سنگین در حوزه کامیون و کشنده 36 هزار دستگاه، در حوزه کامیونت 24 هزار دستگاه و انواع اتوبوس 15 هزار دستگاه است.

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه حدود 500 میلیون دلار از این مبلغ مسدود است، افزود: از شما تقاضا داریم به بانک مرکزی دستور دهید که طرح‌هایی که آماده و پذیرش شده را برای تخصیص ارز همراهی کنند تا این طرح هم امسال محقق شود.

نیارکی بیان کرد: در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی با یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروهای تجاری مبنی بر بازسازی هزار نوع دستگاه کشنده داشتیم که 80 درصد هزینه تسهیلات را بانک‌ها اعطاء  می‌کنند.

وی از رئیس جمهوری خواست که اگر در مسیر نوسازی ناوگان  مشکلی به هر دلیل وجود دارد، این روش ارتقاء پیدا کند تا وزارت صمت بتوانند بالغ بر 20 هزار دستگاه را امسال تولید کند.

نیارکی در پایان با اشاره به مبحث بازسازی نوسازی اتوبوس‌های درون و بروشهری، گفت: ما یک ظرفیت بسیار مناسبی در بنگاه‌های خود داریم که با یک چهارم قیمت اتوبوس نو، خودروهای موجود را بازسازی کنیم و این مهم نیاز به تامین اعتبار دارد تا عملیاتی شود.

در ادامه‌حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این مراسم گفت:یکی از اولویت‌هایی که در استان فارس در سال جهش تولید وجود داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن در استان اهتمام ویژه‌ای دارد تکمیل و راه‌اندازی صنایع بزرگ است که واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس در همین راستا افتتاح شد.

وی افزود: با فعالیت این واحد صنعتی، موجب ایجاد اشتغال زمینه توسعه اقتصادی استان و قابلیت صادرات این محصول به بازارهای جهانی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز