خبرگزاری کار ایران

با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت؛

آغاز فعالیت کتابخانه های عمومی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۱۷۱

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از آغاز فعالیت کتابخانه‌های عمومی مناطق هشدار این استان خبر داد و گفت: در ماههای اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا کتابخانه شهرهای قزوین، تاکستان و بوئین زهرا تعطیل شده بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه محمد بیگی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر قرائت خانه‌ کتابخانه‌های عمومی تعطیل است و مقرر شده که مقدمات حضور اعضای کتابخانه فراهم شود.

وی اظهار داشت: این بازگشایی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته است و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از دستکش، ماسک، الکل و شیلد به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

محمد بیگی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۶ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هستند که به صورت مستمر از کتاب‌های موجود در کتابخانه ها استفاده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به وجود ۸۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان افزود:  به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا بخش قرنطینه کتب در کتابخانه‌ها استان دایر شده است.

محمدبیگی با بیان اینکه تعدادی از کتاب‌ها توسط اعضا و مراجعه‌کنندگان به امانت برده می‌شود، تصریح کرد: یک قفسه در ورودی کتابخانه برای قراردادن کتاب‌ها به عنوان قفسه قرنطینه پیش‌بینی شده و کتاب‌ها در یک اتاق به مدت یک هفته قرنطینه می‌شوند.

وی یادآور شد: ضدعفونی و گند زدایی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز