خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره صمت البرز خبر داد:

با ۱۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان البرز برخورد شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۰۷۰

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز گفت: با اجرای گشت مشترک نظارتی در سطح شهرستان ۱۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کیان رشوند با اعلام این خبر افزود: در راستای نظارت بر بازار عرضه و توزیع اقلام و مایحتاج عمومی مردم و همچنین اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن بازدید از ۵۴ واحد صنفی شهرهای محمدیه و شریفیه ۱۵ واحد متخلف شناسایی شدند و یک واحد نانوایی پلمب شد.

وی گفت: گشت‌های مشترک نظارتی با حضور بازرسان اداره صنعت شهرستان،نماینده تعزیرات حکومتی، نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و... با هدف پایش عملکرد واحدهای صنفی و تولیدی از یک ماه قبل با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی شهرستان هر روزه در دوشیفت صبح و بعد از ظهر اجرا می‌شود و این روند تا اطلاع ثانوی با جدیت ادامه دارد. 

رشوند افزود: در این گشت‌ها از واحدهای صنفی توزیعی مانند خوار بار فروشان، اغذیه و ساندویچی‌ها، قصابان و مرغ فروشان، میوه فروشان، لوازم خانگی، آرایشگاه‌های مردانه و نانوایی‌ها بازدید می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان البرز عمده تخلفات کشف شده را به ترتیب درج نکردن قیمت، نداشتن مجوز فعالیت، صادر نکردن صورتحساب، گرانفروشی، کم فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تداخل صنفی عنوان کرد. 

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی قبل از آغاز فعالیت خود باید پروانه کسب خود را از اتحادیه مربوط دریافت کنند و پس از دریافت پروانه کسب اقدام به کسب و کار نمایند، ولی متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی فعال در سطح شهر فاقد پروانه کسب صنفی هستند. 

رشوند عملکرد برخی از اتحادیه‌ها را در شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه نامطلوب اعلام کرد و افزود: عملکرد اتحادیه‌ها در خصوص ساماندهی کسب و کارهای فاقد پروانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز