خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز نیازمند ارتقا سرانه‌ها و زیرساخت‌های لازم بویژه در حوزه تامین نیرو است

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۰۱۴

استاندار البرز با تاکید بر اینکه البرز نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو برای تحقق اهداف توسعه ای استان در حوزه تامین نیرو است، گفت: اقدامات خوبی در راستای تامین نیرو در البرز صورت گرفته و در این ارتباط سال گذشته با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، شهبازی در پویش هر هفته الف- ب- ایران، ساخت و ساز ها و ساز و کار ها مقارن با هفته دولت در استان البرز افتتاح همزمان ۲۲۳۰ پروژه توسعه ای شرکت توزیع نیروی برق سراسر کشور با حضور اردکانیان وزیر نیرو و عسگری و حدادی نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی که روز سه‌شنبه برگزار شد، افزود: حسن توجه وزیر نیرو به استان البرز قابل تقدیر ویژه است.

وی ادامه داد: البرز، ایران کوچک است و قومیت های مختلف از سراسر کشور در این استان ساکن هستند و سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می شود.

شهبازی گفت: این جمعیت بزرگ که عموما نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و تنش های آبی، از سایر استان ها به البرز مهاجرت می کنند، نیازمند ارتقا سرانه ها و زیرساخت های لازم بویژه در حوزه تامین نیرو هستند.

وی افزود: اقدامات خوبی در راستای تامین نیرو در البرز صورت گرفته و سال گذشته با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز آغاز شد و مشابه این پست نیز در زکی آباد مد نظر است که انتظار می رود همانند گذشته از سوی وزارت نیرو مساعدت لازم صورت گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: برای تخصیص آب و پساب و ساماندهی فاضلاب شهرستان های فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان نیز نیازمند عنایت ویژه هستیم.

وی گفت: رینگ شبکه آبرسانی استان البرز نیز در دستور کار قرار دارد و مطالعات آن صورت گرفته که این امر نیز به توجه ویژه وزارت نیرو نیاز دارد.

شهبازی افزود: با تصفیه خانه ای که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می کند از این رو زیرساخت ها برای افزایش حق آبه البرز از محل سدهای مستقر در استان فراهم می شود.

وی عنوان کرد: مصرف برق صنعتی و تجاری در البرز بالا رفته و این بدان معناست که تولید و صنعت در این استان رونق گرفته و رو به افزایش است.

استاندار البرز گفت: با اعمال محدودیت در واحد‌های اداری پر مصرف در حوزه برق، موفق به صرفه جویی ۱۲ درصدی در مصرف برق شدیم.

وی افزود: امروز نیز به‌مناسبت هفته دولت پویش الف_ ب_ ایران همزمان در سراسر کشور از استان البرز به صورت ویدئو کنفرانس با پروژه هایی با اعتبار بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برگزار شد و این پروژه‌ها در البرز به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهبازی گفت: بمناسبت هفته دولت در البرز ۳۰۹ پروژه که ۲۴۶ پروژه در بخش دولتی و ۶۳ پروژه در بخش خصوصی پیش بینی شده که با اعتباری حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۸۵ درصدی اعتبارات بودیم.

وی افزود: قدردان عنایت ویژه مجموعه دولت بویژه رئیس‌جمهور به مسائل و موضوعات استان البرز هستیم و امید است بتوانیم اسباب خیر و رضایتمندی مردم در این استان باشیم.

استاندار البرز گفت: در البرز با همراهی مجموعه مسئولان از جمله نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به فهم مشترکی از مسائل البرز رسیده ایم و در راستای رسیدگی به آنها اقدام می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز