خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست تربت جام خبر داد:

۱۰ هکتار از مراتع تربت جام در آتش بی‌توجهی یک چوپان سوخت

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۶۱۵

رئیس اداره محیط زیست تربت جام از سوختن ۱۰ هکتار از مراتع ، ۴ اصله درخت ارس و ۱۰ درختچه به خاطر سهل انگاری یکی از چوپانان منطقه شکار ممنوع "بزد" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، جواد دامن پاک در این خصوص گفت: روز گذشته پس از اعلام حریق در ضلع جنوبی تنگل رونج به سمت ارتفاعات پاگدار ، یگان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان تربت جام بلافاصله به محل مذکور عزیمت و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه ، موفق به مهار و اطفاء آتش در منطقه شکار ممنوع بزد شدند .

وی ادامه داد:  علیرغم حجم بسیار زیاد آتش و وزش شدید باد با تلاش بی وقفه و ستودنی مامورین حاضر و نیز  امکانات در اختیار ، آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد و متاسفانه در این آتش‌سوزی که به دلیل سهل‌انگاری یکی ازچوپانان منطقه رخ داده بود، قریب به 10 هکتار از مراتع و 4 اصله درخت ارس همچنین 10 درختچه در آتش سوخت که در این خصوص، فرد متخلف توسط اداره منابع طبیعی تربت جام شناسایی و اقدامات قانونی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام افزود: از کلیه همشهریان عزیز به ویژه گردشگران تقاضا دارم ، در مواقع حضور در طبیعت با رعایت  اصول ایمنی به حفظ و حراست از طبیعت ، که سرمایه ارزشمند ملی است کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره های 05152524544 یا 09153325230 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز