خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اصفهان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد رابطه منطقی بین عزاداری محرم و سلامت مردم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۸۷

معاون استاندار اصفهان گفت: در ایام محرم امسال نسبت منطقی و متعادلی بین عزاداری و سلامت و امنیت بهداشتی مردم برقرار شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ایوب درویشی در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در خمینی‌شهر افزود: در این شهرستان که محبان اهل بیت زبانزد هستند و در ایام محرم و صفر ارادت خود را به حد اکمل می‌رسانند باید توجه ویژه‌ای در آیین‌های عزاداری به دستورات بهداشتی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: این مهم تنها با مشارکت و همفکری مردم و هیات‌های مذهبی با مدیران محقق می‌شود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری اصفهان افزود: در این شرایط می‌توان ضمن نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت اباعبدالله، در عین حال دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز به بهترین نحو ممکن رعایت کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک بعنوان یک رفتار الزام‌آور بیشتر افراد جامعه تبدیل شده است، تاکید کرد: رعایت موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار راحت است، زیرا در زمان حاضر واکسن و درمانی برای آن یافت نشده و تنها کار ممکن پیشگیری است.

درویشی افزود: از سویی در کنار رعایت الزامات بهداشت فردی و شست و شوی دست‌ها، باید در رفت و آمدها و انجام کارهای روزانه نیز فاصله فیزیکی و منطقی بین افراد رعایت شود.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند در این شرایط خاص، با معرفت و درک بالای خود بین عزاداری و سلامت خویش، ارتباط متعادل و منطقی برقرار کنند و هیچ کدام را فدای دیگری نکنند.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: از مردم فرهیخته، بافرهنگ و نخبه خمینی‌شهر مانند سایر شهرهای استان تقاضا می‌شود تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی مراقب باشند که در شرایط پیک بیماری قرار نگیرند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دولت و افتتاح طرح‌های متنوع عمرانی و خدماتی در خمینی شهر اظهار داشت: با توجه به جمعیت شهری این شهرستان، لزوم خدمات‌رسانی به شهروندان بیشتر احساس می‌شود.

درویشی، یکی از آسیب‌ها در این گونه شهرها را با توجه به تراکم جمعیت آنها وجود بافت های غیررسمی و حاشیه‌نشین عنوان کرد که بصورت منظم شکل نگرفته و نقش شهرداری و خدمات شهری در این گونه مناطق بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز