خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد:

مشارکت بیش از ١۵ هزار میلیاردی خیرین کشور در مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۵۸

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تعداد ۳۰ هزار نفر خیری که در سامانه نوسازی مدارس ثبت نام کرده‌اند در سال ۹۸ بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در مدرسه‌سازی مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور ، مهرالله رخشانی مهر در حاشیه مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز پدران آسمانی در نیشابور افزود: در سال ۹۹ بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف به تغییر رویکرد در حوزه مدرسه سازی شده ایم و به همین دلیل برای گسترش فرهنگ مدرسه سازی برنامه ریزی کرده ایم تا تعداد خیرین را افزایش داده و به سمت جمع آوری کمک های خرد مردم برویم.

وی اظهار داشت: در همین راستا طرح آجر به آجر را مطرح کرده‌ایم که هر ایرانی می تواند با خرید حتی یک آجر در مدرسه سازی مشارکت کند، امروز این اتفاق در نیشابور رخ داده است و تعدادی از فرزندان شهدا در نیشابور جمع شده‌اند و مبلغ سه میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه را تقبل کرده‌اند که اقدام بسیار ارزشمندی برای ماست و بقیه هزینه ساخت هزینه این مدرسه تا سقف چهل میلیارد ریال با هدف ایجاد انگیزه و تشویق کسانی که دور هم برای ساخت مدرسه جمع شده‌اند را سازمان نوسازی مدارس متقبل می‌شود.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال چهار هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به هفت هزار کلاس سال گذشته برسد و تفاوت امسال و سال گذشته در این است که امسال مساحت کلاس‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: امروز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام منطقه با مسئولان شهرستانی برنامه ریزی کردیم که مهمترین آنها پروژه کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر بود که سالهاست نیمه تمام است و نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است که مقرر شد از محل اعتبارات ملی تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز