خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد:

احداث 1000 کلاس درس در 1000 روز در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۵۳

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: با همت خیرین مدرسه ساز از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و طی حدود 1000 روز 1000 کلاس درس در استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری عنوان کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ تاکنون با همت خیرین و دولتمردان 1000 کلاس درس در 1000 روز با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع و اعتبار 2700 میلیارد ریال در قالب ۲۵۴ پروژه به منظور توسعه فضاهای آموزشی در استان توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس احداث شده است.

وی در ادامه افزود: در بین پروژه های مذکور ، 8 سالن ورزشی و ۲ استخر دانش‌آموزی نیز احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد از اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۲۵۰ میلیارد ریال از کمک‌های خیرین و 1450 میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده است.

 نظری افزایش سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه بعد از زلزله را از ۶.۵ به ۷.۲ مترمربع را براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت دانست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه هر کس هر قدمی در مسیر مقدس مدرسه سازی بردارد برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، یادآور شد: طرح آجر به آجر که در راستای تحقق سند تحول بنیادین و زیر نظام فضا و تجهیزات آموزشی اجرا خواهد شد، تاکید می کند هر کس بتواند به خرید حتی یک آجر برای ساخت مدرسه هم کمک کند.

 نظری اظهار داشت: در طرح آجر به آجر عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند می‌توانند به هر میزان که توانایی دارند در اجرای برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان مشارکت کنند و در واقع یک شهروند حتی با یک آجر نیز می تواند به ما در مدرسه سازی کمک کند.

وی گفت: در سال ۹۸ کمک ۵۰ میلیارد تومانی خیران در بحث مدرسه‌سازی داشتیم و امسال هدفی که برای طرح آجر به آجر در استان کرمانشاه داریم به میزان ۷۵ میلیارد تومان است که اگر محقق شود به همین میزان کمک‌های دولتی هم کمک می‌شود و به ۱۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز