خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تجمع بازنشستگان آی تی آی برای چندمین بار متوالی؛

امیدهایی که همچنان نا‌امید می‌شود/آی تی آی به مزایده گذاشته می شود/رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی: مالک کارخانه با وعده های دروغین در حال امتیاز گیری از مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۲۹

به رغم پیگیری مسئولان عالی رتبه و ریاست قوه قضائیه برای پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی اما این اتفاق مجددا رخ نداد و بازنشستگان آی تی آی پس از 14 سال انتظار مجددا و برای چندمین بار در سال جاری ،روز شنبه -اول شهریور ماه - برای دستیابی به مطالباتشان با در دست داشتن پلاکارد مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش ایلنا همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه در خرداد ماه سال جاری، بازنشستگان کارخانجات شرکت مخابرات راه دور شیراز بالاخره پس از 14 سال انتظار و تلاش برای دریافت حقوق و دستمزدشان توانستند خبری مبنی بر وعده دریافت معوقات خود از زبان این مقام ارشد قضایی بشنوند هر چند به گفته برخی از بازنشستگان کسی به این وعده‌ها دل نمی‌بندد.

این در حالی است که در روزهای گذشته رئیس کل دادگستری استان هم از واریز یک سوم مبلغ بدهی سهامدار به حساب دادگستری خبر داد که متاسفانه این اتفاق در عمل هم رخ نداد و مالک کارخانه به وعده اش عمل نکرد.

 شمشیری رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز گفت: در حال حاضر کارخانه آی تی آی در رهن بانک ملی است که جهت پرداخت مطالبات مقرر شده به مزایده برود و پول فروش آن صرف پرداخت مطالبات کارگران و بازنشسته ها شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین جلسه  که با رئیس کل دادگستری استان برگزار کردیم، حجت الاسلام موسوی دستور مزایده گذاشتن کارخانه مخابرات راه دور شیراز را صادر کرد افزود: علاوه بر این در ادامه جلسه مقرر شد که خسارت تاخیر پرداخت حقوق و پاداش ها هم به بازنشستگان پرداخت شود.       

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه مالک کارخانه به دستور آیت الله رئیسی مبنی بر پرداخت مطالبات بازنشستگان را در بیست و دوم خرداد ماه در شیراز عمل نکرد می افزاید: اگرچه مقرر شد مالک کارخانه مطالبات کارگران و بازنشستگان را به حساب دادگستری واریز کند اما از این کار سر باز زد و به تعهداتش عمل نکرد.

 رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز افزود: هنوز هیچ مبلغی به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

هیچ راهی برای دست یابی به حق‌مان نداریم

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت تحقق و دست یافتن به مطالباتمان هیچ چاره ای نداریم بیان کرد: اگرچه دادگستری می توانست سهامدار این کارخانه را خلع ید کند و مطالبات را دریافت کند اما مجددا به دلیل بد عهدی های سهامدار این اتفاق رخ نداد و ما مجددا همانند 14 سال گذشته تنها دست خالی نصیبمان شد به طوری که در شرایط فعلی هیچ راهی برای ما نمانده است.

شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه قرار شد که مالک کارخانه مطالبات بازنشستگان را روز گذشته واریز کند اما این اتفاق رخ نداد گفت: دادگستری در دو روز گذشته به سهامدار عمده هشدار داده بود که در صورت عدم پرداخت مطالبات مجموعه آی تی آی را به مزایده خواهند گذاشت.

مالک کارخانه با وعده‌های دروغین در حال امتیاز‌گیری از مسئولان است

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز در ادامه با اشاره به اینکه مالک کارخانه همیشه مقابل مسئولان اذعان می کند که پول کافی در اختیار دارد ادامه داد: اما عدم پرداخت مطالبات چندین سال بازنشستگان و کارگران از نکاتی است که جای سئوال دارد.

وی با بیان اینکه مالک کارخانه در سر دادن وعده تبحر خاصی دارد گفت: متاسفانه مالک  کارخانه مخابرات راه دور شیراز در سال های گذشته با وعده‌های دروغین در حال امتیاز‌گیری از مسئولان و .... است.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز در ادامه می افزاید: اگرچه مالک کارخانه در ماه گذشته حدود یک سوم مبلغ و مبلغی بالغ بر 10 میلیارد به حساب دادگستری واریز کرد اما این امر نشان داد که سهامدار با هدف امتیاز گیری این پول را به حساب دادگستری واریز کرده است.

امیدهایی که همچنان نا‌امید می‌شود/آی تی آی به مزایده گذاشته می شود/رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی: مالک کارخانه با وعده های دروغین در حال امتیاز گیری از مسئولان است

شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد که مدت زمان زیاد دیگری طول می‌کشد تا بتوانیم به مطالبات‌مان برسیم گفت: بی شک روند برگزاری مزایده و.... زمان بر است.

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر از این بازنشستگان در سال های گذشته بدون دریافت حقشان فوت کرده اند ادامه داد: سوال ما کارگران این است که چرا مصوبه عالی‌ترین مقام قضایی کشور اجرایی نمی‌شود؟ چرا با وجود تلاش رئیس کل دادگستری و دادستان فارس نتیجه عملی گرفته نمی‌شود؟

در صورت عدم پرداخت مطالبات تا پایان هفته به مزایده گذاشته می شود

استاندار فارس هم روز گذشته در نشست خبری هفته دولت درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت مطالبات بازنشسته های کارخانجات مخابرات  راه دور شیراز هم گفت: برای بنده جای تعجب است چرا این عزیزان جهت دریافت مطالباتشان مقابل استانداری فارس تجمع کرده اند؟

عنایت الله رحیمی افزود: در گذشته جلسات متعددی با سهامداران کارخانه برگزار کردیم مقرر شد سهامدار در دو مرحله مبلغی بر 27 میلیارد تومان و در مرحله بعد هزینه ای را برای مدت تاخیر به حساب دادگستری واریز کند.

  وی با اشاره به اینکه در نهایت مقرر شد که سهامداران کارخانه مجموعه مخابرات راه دور شیراز را راه اندازی و فعال کنند ادامه داد: اما بعد از سفر رئیس قوه قضائیه و تاکید ایشان مقرر شد که موضوع مطالبات توسط دادگستری پیگیری شود که مسئولان دادگستری هم پیگیری های لازم را انجام دادند.

رحیمی با اشاره به اینکه سهامداران قول دادند بعد از سفر آیت الله رئیسی حدود 27 میلیارد اولیه را به حساب دادگستری واریز کنند ادامه داد: درنهایت سهامداران اذعان داشتند که نمی توانند بدهی‌شان را در بانک های خارجی واریز کنند که ما برای تسهیل در امور آنها با دو بانک در شهر های مسکو و لندن مشخص کردیم که این مبلغ را واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از مشخص کردن این دو بانک سهامداران اذعان کردند که مبلغ را واریز کردند اما متاسفانه هیچ مستندی به ما ارائه ندادند افزود: تاکنون سهامداران هیچ مستندی مبنی بر واریز بدهی‌شان به ما ارائه نداده اند.

استاندار فارس افزود: اگر سهامداران در این هفته مطالبات را پرداخت نکنند به بانک ملی اعلام می کنیم که با اقدام کردن جهت تملک این مجموعه کارخانه مخابرات راه دور شیراز را با اولویت پرداخت بازنشستگان آی تی آی به مزایده بگذارد.

در تلاشیم تا با فروش اموال مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم

رئیس کل دادگستری استان فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در سفری که در خرداد ماه به شیراز داشتند  وعده ای مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران وبازنشستگان  آی تی آی ندادند گفت: آیت الله رئیسی اذعان داشتند که موضوعات ومشکلات بازنشستگان بررسی ودر کوتاه ترین زمان ممکن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سید کاظم موسوی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه طی جلسه ای که روز گذشته برگزار کردیم مقررشد که مشکلات این افراد در اسرع وقت حل شود افزود: اگرچه مالک کارخانه هنوز پولی را جهت پرداخت مطالبات پرداخت نکرده است بنابراین در تلاشیم تا با فروش اموال و.....مطالبات این افراد را پیگیری و پرداخت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: از این رو  این احتمال هم وجود دارد که مالک کارخانه ظرف امروز مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز