خبرگزاری کار ایران

دین پرست در نشست خبری مطرح کرد:

کاهش نرخ بیکاری در ۱۸ استان کشور/ کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری با بالاترین نرخ بیکاری

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۱۹۳

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری ۱۸ استان کشور در سال ۱۳۹۸، نسبت به سال ۱۳۹۴ کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، بابک دین پرست در نشست خبری به کاهش نرخ بیکاری طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری ۱۸ استان کشور در سال ۱۳۹۸، نسبت به سال ۱۳۹۴ کاهش داشته که شامل استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، کهگیلویه وبویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و همدان است.

وی گفت: استان‌هایی که بالاترین تغییرات کاهش نرخ بیکاری را در این چند سال داشته اند، به ترتیب کهگیلویه و بویراحمد با ۶ و و نه دهم درصد، خراسان رضوی با ۵ درصد و فارس نیز با ۴ و یک دهم درصد هستند.

معاون اقتصادی وزیر کشور به دو شاخص مهم بیکاری و مشارکت اقتصادی در سطح استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۷ برابر ۵ و یک دهم درصد بوده که در سال ۹۸ به ۶ و ده صدم درصد رسیده است.

وی گفت: در سال ۹۸، برغم تمام محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه، ۶ استان، با افزایش نرخ بیکاری و ۲۵ استان دیگر، با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده اند.

دین پرست ادامه داد: بالاترین نرخ بیکاری در کشور در سال ۹۸ به ترتیب مربوط به استان‌های کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری و کمترین نرخ بیکاری در کشور نیز در سال گذشته به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، همدان و فارس و زنجان است.

وی گفت: استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان و سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته اند و استان‌های هرمزگان، لرستان و گلستان، بیشترین افزایش نرخ بیکاری را به خود اختصاص دادند.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون، ۳۴ فقره گزارش مربوط به کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به همراه پیشنهادات ملی جهت برون رفت از مشکلات موجود تقدیم رئیس‌جمهور شده است، گفت: رئیس‌جمهور در همین زمینه دستوراتی را به مراجع ذیربط ابلاغ کرده است.

وی افزود: درسال ۹۸، دو هزار ۷۱۹ جلسه کارگروه در کل کشور برگزار شد که منجربه ابلاغ ۳۹ هزار ۷۴۴ مصوبه شده است. در سال ۹۸ به ترتیب استان‌های البرز، زنجان و خراسان رضوی، براساس شاخص‌های احصاء شده، حائز رتبه‌های اول تا سوم شده اند.

دین پرست گفت: پارسال در مجموع ۴۸۱ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح استان‌های کشور با ۴ هزار ۱۸۴ مصوبه برگزار شده است، از جلسات برگزار شده، ۳۷۸ جلسه معادل ۷۹ درصد جلسات، با حضور استانداران برگزار شده است. استان‌های خراسان رضوی با ۶۷ جلسه، اردبیل با ۲۹ جلسه، ایلام و خراسان شمالی هر یک با ۲۴ جلسه، حائز بیشترین تعداد جلسات بودند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد مصوبات اجرا شده هم مربوط به استان‌های اردبیل با ۳۹۹ مصوبه، خراسان رضوی با ۳۶۵ مصوبه و خراسان جنوبی با ۲۹۷ مصوبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز