خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر:

مدیریت مصرف برق در وزارت نیرو هدفگذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۶۰

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق با همکاری مردم و مسئولان از سال گذشته در وزارت نیرو هدفگذاری شده است که بر اساس آن و با همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم به خصوص صنایع، کشاورزی، خدمات و مشترکان این هدف به گونه‌ای افتخارآمیز محقق شد. همکاری مردم، کشاورزان و صنایع نقاط مختلف کشور در مدیریت مصرف برق در سال جاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت که معادل هزینه راه اندازی یک نیروگاه 4300 مگاواتی است. در این راستا سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال پاداش همکاری به صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی پرداخت شد و امسال این مبلغ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن متولی زاده همزمان با هفته دولت در مراسم بهره برداری از 4 پروژه برق رسانی وزارت نیرو در محل شرکت برق منطقه ای باختر استان مرکزی، افزود: با توجه به وجود گرمای بسیار زیاد تابستان امسال، به لحاظ مصرف برق نسبت به سالهای گذشته، تابستانی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما به هر ترتیب موفقیت‌آمیز بود.

متولی زاده افزود: در این راستا با تلاش کارکنان شرکت های توزیع برق، حمایت های مدیران ارشد استانها و همکاری اقشار مختلف مردم، هیچگونه خاموشی ناشی از کمبود انرژی برق در کشور اتفاق نیفتاد. اگر هم در مقاطعی خاموشی اتفاق افتاده باشد به دلیل مسائل و مشکلات فنی بوده است. 

وی ادامه داد: براساس گزارش های موجود خرداد ماه امسال یک و هشت دهم درجه سانتیگراد نسبت به خرداد ماه سال گذشته گرمتر بود و این در صورتی است که به ازای هر یک درجه گرمای بیشتر، 1500 مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر سال گذشته صنایع جدید بیش از یکهزار مگاوات به مصرف برق کشور افزودند و همچنین یک میلیون مشترک نیز به مشترکان برق افزوده شد که تأمین این مصارف جدید نیازمند راه اندازی یک نیروگاه 4300 مگاواتی است. مصرف صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد و آلومینیوم ایران بیش از یازده و هشت دهم درصد و مصرف حوزه کشاورزی نیز بیش از چهار و نیم درصد در یک سال گذشته افزایش داشته است، اما به دلیل مدیریت در مصرف، خاموشی برنامه ریزی شده در کشور نداشتیم و تولید نیز روند عادی خود را داشته است. 

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: بهره برداری از 4 پروژه برق رسانی شامل همزمان نیروگاه ۲۰ مگاواتی صیناکو در مجاورت شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه، پست برق ۲۰-۶۳ شهر شهباز شهرستان شازند، پست برق ۲۰-۶۳ دودهک شهرستان دلیجان و پست سیار زاویه شهرستان زرندیه با 2060 میلیارد ریال اعتبار در استان مرکزی، نشان دهنده همکاری و هماهنگی برون دستگاهی در مجموعه برق منطقه ای باختر و حمایت های مدیریت ارشد استان می باشد. پروژه های مذکور با هدف تأمین زیرساخت‌های لازم در نقاط صنعتی مستقر شده‌اند که این امر می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و در نتیجه ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم استان مرکزی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز