خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

ابتلای بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی استان به کرونا/ ابتلای قطعی 26 هزار و 500 نفر به کووید 19در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۸۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی در استان گرفتار کرونا شده‌اند و 40 درصد فوتی‌های تبریز بالای 80 سال سن داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد حسین صومی در جلسه امروز شورای شهر تبریز، بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت در شهرستان اهر و کمترین میزان را در خداآفرین اعلام کرد و گفت: 26 هزار و 500 نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

وی اظهار داشت: امروز در 186 روز از شیوع کرونا قرار داریم و 80 نفر در زیر دستگاه‌های ونتیلاتور قرار دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد در کل کشور سه هزار و 500 نفر هستند، تصریح کرد: تعداد افرادی که زیر ونتیلاتور هستند نسبت به میانگین کشور چند برابر پایین‌تر است.

صومی افزود: بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت در شهرستان اهر  و کمترین میزان در خداآفرین قرار دارند و در دو هفته اخیر بیشترین میزان ابتلا را در مراغه شاهد هستیم.

وی میانگین سنی مبتلایان را 53 سال عنوان کرد و ادامه داد: تمام فوت شدگان زیر 20 سال به مشکلات زمینه‌ای گرفتار بوده‌اند.

صومی گفت: 52 درصد جمعیت گرفتار بالای 50 سال است و خانم ها کمتر از آقایان در صورت ابتلا فوت می‌کنند و متاسفانه شیوع بیماری در سن 20 تا 40 سال نیز افزایش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی در استان گرفتار کرونا شده‌اند و 40 درصد فوتی‌های تبریز بالای80 سال سن داشتند.

صومی تصریح کرد: بیشترین گرفتاران در مناطق باغمیشه، خطیب، شنب غازان و خیابان امام‌ سکونت داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در غربالگری جمعیت در رتبه نخست کشوری قرار داریم و بیشترین تست بعد از شیراز و خوزستان در آذربایجان شرقی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در کل دنیا پس از شیوع کرونا خدمات عادی سلامت دچار مشکل شد اما این موضوع در استان ما کنترل شده و خدمات عادی نسبت به دی ماه 98 افزایش یافته است.

صومی با بیان اینکه در کنترل مرگ مادران حامله رتبه نخست را داشته‌ایم، تاکید کرد: کرونا افرادی که دلسوز مردم هستند و افرادی که نیستند را نشان داد و پزشکانی که از خود گذشتگی کردند نیز در این زمینه معلوم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: امروز تنها واکسن کرونا در دنیا زدن ماسک و رعایت پرتکل های بهداشتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز