خبرگزاری کار ایران

در نشست ستاد استانی کرونا عنوان شد؛

بهبودی ۶۸۴۳ بیمار کرونایی در ایلام/ جولان کرونا در نانوایی‌ها و تاکسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۷۷۷

سی و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در ایلام در حالی برگزار شد که شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۷۷۷۶ نفر رسیده و تاکنون ۲۰۶ نفر به دلیل ابتلا این ویروس منحوس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: در برگزاری مراسمات محرم شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت های عزاداری و مردم بودیم که اینجا باید هم از مردم و هم از متولیان امر به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان که در این زمینه تلاش کرده‌اند قدردانی کنم.

وی از برگزاری کنکور ۹۹ به عنوان یک تمرین خوب و موفق در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نام برد و گفت:  امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزء لاینفک و ضروری زندگی شده و اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم سلامتی خود را در انجام امور تضمین کرده ایم، به طور مثال در ماسک زدن اگر هردوی فرد بیمار و سالم توام با هم ماسک بزنند احتمال انتقال بیماری به یک و نیم درصد کاهش می یابد.

استاندار ایلام، خواستار فرهنگ سازی پروتکل های بهداشتی در بطن زندگی مردم شد و گفت: دیگر باید نظارت کم کم جای خود را به فرهنگ‌سازی در امر بهداشت فردی و اجتماعی بدهد و با این ابزار قدرتمند به جنگ با کرونا رفت.

سلیمانی‌دشتکی از زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت تقدیر کرد و گفت: امروز همه ما مدیون این عزیزان هستیم کسانی که در راه سلامت مردم جان خود را فدا کردند و اینجا یاد و خاطره این سربازان فداکار وطن را گرامی می داریم.

وی در ادامه به برنامه های هفته دولت در استان اشاره‌ کرد و گفت: در این هفته دو معاون رئیس جمهور به استان سفر می کنند و در لابه لای برنامه ها طرح ها و پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی به صورت نمادین رونمایی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه‌ استان میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است و در روز سه‌شنبه نیز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان سفر می کنند.

نماینده عالی دولت در استان به افتتاح و شروع به کار بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس ظرف یکی دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه افتتاح طرح ها و پروژه ها استان ایلام از استان های پیشرو و پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه دیگر آماده‌ افتتاح و کلنگ‌زنی داریم که در هفته دولت قریب ۴۰۰ میلیارد تومان آن با حضور معاون رئیس‌جمهور انجام می شود.

وی در ادامه ضمن اینکه از مدیران استان خواست تا در هفته دولت دستاوردها و خدمات نظام و دولت را به مردم گزارش کنند، تاکید کرد: البته دستاوردهای دولت عملکرد نظام است و در این شرایط باید با تشریح خدمات و کارهای خوب انجام شده امید آفرینی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران در امور مختلف تشکر کرد و گفت: قاطبه اصحاب رسانه استان بالای ۹۸ درصد منصفانه و در مسیر درست حرکت می کنند اما در این میان عده ای محدود با تندروی و بدون تحقیق در صحت‌ و سقم آنچه که می نویسند و یا بر زبان می آورند با اتهام زنی بی مورد انصاف را زیر سئوال می برند و با آبروی افراد بازی می کنند.

سلیمانی دشتکی ضمن دعوت از این افراد به انصاف، دقت نظر و تعقل بیشتر در انعکاس اخبار گفت: در چند روز گذشته مطالب و اخباری در خصوص یکی از بانک‌های استان منتشر شد که صحت نداشت و اینجا برخی دوستان رسانه ای بجای فضاسازی بایست بیشتر در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

وی افزود: در بحث دیگر در زمینه برداشت معادن در منطقه ای از استان که باز هم مطالب غلط از آب درآمد و اشتباهی منتشر شده بود و یا در زمینه به پیمان نهادن پروژه هایی در یکی از شهرستان ها که در نهایت این گمانه زنی ها و اتهام زنی ها دروغ از آب درآمدند و اینجا نباید به خاطر حرف نسنجیده یک فرد غیر مطلع با آبروی افراد بازی کرد.

وی در پایان خواستار تداوم همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام شد و گفت: ابتکار عمل در عبور از سد کرونا در دست ماست و اگر فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و حضور نیافتن در مراسمات و تجمعات را رعایت کردیم بر کرونا غلبه خواهیم کرد.

«جهانگیر رستم‌زاد» سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری، اظهار کرد: نظارت ها در زمینه تهیه مواد بهداشتی ، ضدعفونی، ماسک به روز شده است، گفت : درحوزه تسهیلات کرونایی تااین لحظه مقام اول رادرکشور دارا هستیم.

 «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: تاکنون ۷۷۷۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که متاسفانه تعداد ۲۰۶نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد ۶هزار و ۸۴۳ نفر بهبودی کامل یافته و تعداد۱۰۵ نفر بستری بوده و تحت درمان این بیماری قرار دارند.

وی افزود: وضعیت  ابتلاء بیماران برحسب جنس ۵۶ درصد مردان و۴۴درصد زنان است و درصد فوت هم ۶۱درصد مردان و۳۹درصد زنان است.

«جمیل صادقی‌فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز اظهار کرد: وضعیت ۸ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان قرمز و نارنجی است. در هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده اند.

وی تاکید کرد: میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان در هفته آخر مردادماه به کمترین میزان در این ماه رسیده است. از مردم می خواهیم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت تمام مورد توجه قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه کنکور سراسری با زحمت شایسته همه دست اندرکاران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران بهداشتی در جریان برگزاری کنکور سراسری در ارتباط با گندزدایی حوزه های امتحانی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی قبل از ورود به حوزه امتحانی، در حین برگزاری آزمون و پس از برگزاری آزمون به بهترین صورت وظایف خود را انجام دادند.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان نیز با بیان اینکه راهبرد جدید رسانه‌ها، رصد وظایف نظارتی دستگاه‌ها خواهد بود، اظهار کرد: ۱۹ دستگاه در مقابله با کووید۱۹ وظیفه نظارتی دارند.

وی گفت: کارگروه رسانه‌ای کرونا بر اجرای "دستورالعمل فرایند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی(الزامات سلامت محیط و کار) مدیریت بیماری کرونا، متمرکز خواهد شد و در این زمینه تقسیم کار تخصصی صورت خواهد گرفت.

«افشار خسروی‌زاد»  دادستان مرکز استان ایلام نیز با تبریک روز پزشک گفت: کماکان دریافت وجه نقد درنانوایی ها وتاکسی ها یک مشکل اساسی است و باید به سمت استفاده کامل ازدستگاه های پُزدراین اماکن برویم.

وی درخصوص امکان انتقال وجه در بانک ها هم رقم حداکثری ۶میلیون را ناکافی دانست و گفت: با بالا بردن امکان انتقال بسیاری ازترددهای غیرضروری در بانک ها پائین خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز