خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی هیات‌های عزاداری بردسکن/ سلامت عزاداران خط قرمز ما است

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۷۰۱

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: متاسفانه برخی از هیات های عزاداری در روستاهای بردسکن پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

مهدی عاقلتر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: به رغم اینکه در جلسه مسئولان هیات های مذهبی شهرستان مصوب شد که هیچ هیاتی حق ندارد اقدام به پخت غذا و یا توزیع دیگر نذورات داشته باشند، متاسفانه گزارش‌هایی به شبکه بهداشت و درمان رسیده که در برخی از هیات های عزاداری در روستاها بدون توجه کردن به پروتکل های بهداشتی اقدام به پخت غذا کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: شرایط کرونایی حکم می‌کند که امسال مراسم عزاداری با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مدت برگزاری عزاداری 2 ساعت بیشتر نباشد.

عاقلتر گفت: از رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواسته شده به هیات هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکرات لازم داده شود و در صورت تکرار با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد چرا که سلامت عزاداران خط قرمز ما است.

وی گفت: وضعیت شهرستان بردسکن زرد است و اگر مردم رعایت نکنند بعد از تاسوعا و عاشورا ممکن است وضعیت شهرستان مجددا قرمز شود.

وی اظهار داشت: از مجموع 850 نفری که از آنان تاکنون تست کرونا در شهرستان بردسکن گرفته شده است تست321 نفر آنها مثبت بوده است و در حال حاضر 5 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه بیمارستان بستری هستند.

وی اظهار داشت: از تعداد بیمارانی که تاکنون تست آنها مثبت شده از کادر پزشکی، پرستاری، خدمات، مجموعه مدیران و کارمندان ادارات نیز بوده اند که خوشبختانه بیش از 90 درصد آنها پس از پایان دوره درمان نهایی بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند ولی باید بدانیم که این افراد ناقل بیماری هستند و باید مردم  مباحث بهداشتی را رعایت کنند و با ماسک زدن در هیات ها و مراکز شلوغ و پرجمعیت به قطع زنجیره این ویروس در شهرستان کمک کنند.

عاقلتر گفت: اگرچه وضعیت شهرستان شرایط قابل قبولی است ولی عمل نکردن به توصیه های بهداشتی می‌تواند وضعیت شهرستان را تغییر دهد که می‌طلبد خانواده ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که کرونا کوچک و بزرگ نمی شناسد و همه را مبتلا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز