خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

کنترل جرائم با رصد اطلاعاتی مجرمان سابقه دار /سامانه پایش بزهکاران حرفه ای تقویت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۶۲۰

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار را گامی بلند در راستای ارتقای شاخص امنیت و توجه به حقوق شهروندی برشمرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست اجرای کامل دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار را ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای ارتقای شاخص امنیت اجتماعی برشمرد.

وی با تأکید بر لزوم به روز رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه ای و سابقه دار تصریح کرد: کسب اطلاع از آخرین وضعیت این افراد در محیط زندان و سطح جامعه به موازات اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات آنها، منجر به سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء احتمالی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: با اتکاء به برنامه ریزی دقیق و توسعه زیر ساخت های لازم به منظور تقویت سامانه های کنترل و پایش می توان علاوه بر پیشگیری و مراقبت، از تکرار اعمال مجرمانه نیز جلوگیری کرد.

 صالحی با اشاره به لزوم افزایش هزینه‌ ارتکاب مجدد جرم برای مجرمان سابقه دار، یادآور شد: دستیابی به این هدف تنها در سایه هم افزایی و هماهنگی میان سازمان ها و نهادهایی متولی و نظارت و کنترل ویژه از سوی ضابطین محقق می شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان ادامه داد: با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ابزارهای قانونی موجود، رفتارهای مجرمانهٔ بزهکاران سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک به صورت مستمر، رصد می شود و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به عنوان متولیان تأمین امنیت با حمایت قاطع دستگاه قضایی در راستای جمع آوری این افراد و کاهش موارد ارتکاب جرایم اقدام می کنند.

رئیس ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار استان هرمزگان همچنین بر لزوم اهتمام ویژه رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی به منظور جلب و دستگیری این مجرمین تأکید کرد و در این رابطه، استفاده از ابزارهای قانونی موجود با هدف کنترل و پایش مستمر و هدفمند را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار را گامی بلند در راستای ارتقای شاخص امنیت در مناطق مختلف استان و توجه ویژه به موضوع حقوق شهروندی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز