خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اوج برداشت خرما از نخلستان‌های زرخیز سیستان و بلوچستان/ تولید حدود ٢٣۶ هزار تن خرما در استان

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۷۵

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: دهه سوم مرداد به بعد کار برداشت عمده ترین ارقام خرما شامل ارقام مضافتی و ربی در اکثر شهرستان های خرما خیز استان آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، کل سطح زیر کشت نخلستان‌های استان را ۵٩ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح بیش از ۴۶ هزار هکتار بارور است.

وی کل تولید خرما در استان را حدود ٢٣۶ هزار تن اعلام و گفت: با توجه به کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و با استفاده از کودهای آلی وبیولوژیک و پایش‌های انجام شده، محصول تولیدی باغات خرما از نوع محصول سالم و تقریبا ارگانیک است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: ۶٠ درصد از کل تولید خرمای سیستان و بلوچستان به رقم مضافتی و ٢٨ درصد به رقم ربی اختصاص دارد.

شهرکی اظهار داشت: سیاست کاری این سازمان توسعه کشت ارقام تجاری و برتر خرمای دنیا شامل ارقام پیارم، مجول، برحی، زاهدی و گلت نور و...که نهال آنها با استفاده از روش کشت بافت تولید شده است.

وی در پایان یادآور شد: از ۵٩ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما در استان، رقم مضافتی با ٢۵ هزار و۵٠٠ هکتار و رقم ربی با ٢١ هزارو ٧۶٠ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز